50 χρόνια “Νονός”, πρεμιέρες στις Κάννες και ντοκιμαντέρ στη Θεσσαλονίκη

Πατσίνο και Κόπολα μιλούν για μια από τις εμβληματικότερες ταινίες όλων των εποχών, ο κινηματογραφικός κόσμος γιορτάζει σύσσωμος τα γενέθλια της Ιζαμπέλ Ιπέρ, ενώ ισπανικό φιλμ που αγαπήθηκε στο Cinobo, ετοιμάζεται να αποκτήσει αμερικανικό ριμέικ.

50 χρόνια συμπληρώνονται από την πρώτη προβολή της σημαδιακής ταινίας του Φράνσις Φορντ Κόπολα, “Νονός”, η οποία έκανε πρεμιέρα στις 14 Μαρτίου του 1972. Με αυτή την αφορμή, οι New York Times αφιερώνουν σειρά άρθρων στο κινηματογραφικό έπος του Κόπολα, μιλώντας με τον Αλ Πατσίνο σε μια απολαυστική κι αποκαλυπτική συνέντευξη. Σε αυτή, ο ηθοποιός θυμάται πώς έγινε μέλος του καστ, επεισόδια από τα γυρίσματα, τι σήμαινε για αυτόν τότε και τι σήμερα, και πώς μπόρεσε να αποδεχθεί τη σκιά που πάντα θα ρίχνει η ταινία στην καριέρα του– και στο αμερικάνικο σινεμά ευρύτερα.

Προηγουμένως, θυμίζουμε πως ο Κόπολα μίλησε κι εκείνος στους Times για τη δημιουργία του φιλμ, σε μια επίσης εξαιρετική συνέντευξη που βέβαια συζητήθηκε περισσότερο -ως είθισται πλέον- για τις αναφορές του σκηνοθέτη στις σύγχρονες υπερηρωικές παραγωγές παρά για οτιδήποτε άλλο.

Στο μεταξύ, η Parallaxi γράφει για τη σημασία του “Νονού” 50 χρόνια μετά, το TVXS κάνει μια αναδρομή στην ιστορία του φιλμ, στο Indian Express ένας millennial βλέπει την ταινία για πρώτη φορά (και την βρίσκει αριστούργημα), ενώ ο Guardian αναρωτιέται γιατί ακόμα μοιάζει αληθινό το φιλμ σε όσα μας λέει.

Αξίζει να διαβάσεις

Γουίλιαμ Χερτ

*H monopoli ρίχνει μια ματιά στους σημαντικότερους ρόλους της Ιζαμπέλ Ιπέρ με αφορμή τα γενέθλιά της. Στο Cinobo απολαμβάνουμε μια πλειάδα από τις κορυφαίες στιγμές της μεγάλης ηθοποιού (εδώ).

*Με αφορμή τα γυρίσματα του «Bricklayer» στη Θεσσαλονίκη, η Parallaxi κοιτάζει την πόλη ως φόντο κινηματογραφικών παραγωγών από το 1936 ως σήμερα.

*Το Nerdcult βάζει σε σειρά τις ταινίες Μπάτμαν.

LiFO γράφει για το άκρως επίκαιρο «[email protected] This Job» που προβάλλεται στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και καταγράφει την πορεία του μοναδικού ανεξάρτητου τηλεοπτικού σταθμού της χώρας.

*Ο Δημοσθένης Ξιφιλίνος κάνει αναδρομή στην ιστορία όλων των οσκαρικών νικητών στο νέο βιβλίο «ΟΣΚΑΡ καλύτερης ταινίας» που παρουσιάζεται την ερχόμενη Τρίτη.

*Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου διαγράφει τον Δημήτρη Δανίκα από μέλος της μετά από δημοσιεύσεις σεξιστικών άρθρων.

*Το Cinemagazine γράφει για την «Απειλή» του Τζον Κάρπεντερ, που παραμένει μια από τις κορυφαίες ταινίες τρόμου όλων των εποχών.

*Αμερικανικό ριμέικ θα αποκτήσει η ισπανική επιτυχία «Οι Γείτονες Από Πάνω», αλλά το πετυχημένο πρωτότυπο φιλμ το βλέπουμε στο Cinobo.

*Tρεις σημαντικές πρεμιέρες έχουν ήδη ανακοινωθεί για το ερχόμενο Φεστιβάλ Καννών: O «Έλβις» του Μπαζ Λούρμαν, το «Three Thousand Years of Longing» του Τζορτζ Μίλερ και το «Top Gun: Maverick» του Τζόζεφ Κοζίνσκι θα προβληθούν όλα στην Κρουαζέτ ύστερα από πολυετή αναμονή για την πρεμιέρα του καθενός.

*Το notebook γράφει για το συναρπαστικό ντοκιμαντέρ «jeen-yuhs» πάνω στον Κάνιε Γουεστ.

*Το Cinemagazine αποχαιρετά τον σημαντικό ηθοποιό Γουίλιαμ Χερτ με μια ματιά στις πιο ξεχωριστές ερμηνείες της καριέρας του.

Αξίζει να δεις

Τρέιλερ για τη σειρά «Tokyo Vice» με τον Άνσελ Έλγκορτ και τον Κεν Γουατανάμπε, την σκηνοθεσία της οποίας υπογράφει αρχικά ο Μάικλ Μαν.

Τρέιλερ για το εξαιρετικό «The Girl and the Spider» που είδαμε στην Ελλάδα στο περασμένο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Ετικέτες
Μοιράσου το άρθρο
Πρόσφατα άρθρα

Επιστροφή στο μέλλον: Το Cinobo ταξιδεύει στο Sci-Fi

Ταξίδια στο διάστημα, στον χρόνο και σε εικονικούς κόσμους. Φοβίες και όνειρα για το μέλλον. Γκοντάρ και σύγχρονοι geeks. Το Cinobo εξερευνά το πιο φιλόδοξο, ευρύ και μεγαλοπρεπές κινηματογραφικό είδος και κοιτά προς το άπειρο μέσα από 17 ταινίες, σε ένα πολυποίκιλο αφιέρωμα στις διαφορετικές εκφάνσεις του.

«Αγέλη Προβάτων»: τελικά είστε λύκοι ή πρόβατα;

Μια ομάδα ντόπιων και δυο ξένοι, ένα καφενείο, ένα μπαρ, ένα παρηκμασμένο μοτέλ, μερικά αυτοκίνητα και μια γερή δόση τοξικής αρρενωπότητας συνθέτουν ένα σύγχρονο φιλμ νουάρ στην ελληνική επαρχία του σήμερα, κι εμείς διαβάζουμε τα λόγια του σκηνοθέτη Δημήτρη Κανελλόπουλου για την ταινία.