Κρίστοφερ Νόλαν και Ντενί Βιλνέβ εναντίον Warner!

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Το ωστικό κύμα που σήκωσε η ανακοίνωση της Warner για την οποία γράφαμε και την περασμένη εβδομάδα, δε λέει να κοπάσει. Η απόφαση κράτησε κεντρικό ρόλο στις κινηματογραφικές συζητήσεις της περασμένης εβδομάδας τόσο μέσα από αναλύσεις ανθρώπων του industry όσο και από άμεσα εμπλεκόμενους.

Οι πρώτοι τριγμοί άρχισαν να έρχονται σαν ψίθυροι μέσα από φήμες στα μεγάλα trades. To Variety ανέφερε πως η Legendary Pictures, παραγωγός του «Dune» και του «Godzilla Vs. Kong» πιθανότατα θα κινηθεί νομικά εναντίον της WarnerMedia μιας και η απόφαση σημαίνει μεγάλη απώλεια κερδών, ενώ ταυτόχρονα δεν άφησε το περιθώριο στο στούντιο να αναζητήσει άλλα ενδεχόμενα πώλησης σε ενδιαφερόμενες streaming υπηρεσίες.

Ένας άλλος όμως πονοκέφαλος για τη Warner είναι τώρα οι αντιδράσεις των ίδιων των δημιουργών, με τους οποίους έχει γαλουχήσει εξαιρετικά δημιουργικές σχέσεις όλα αυτά τα χρόνια. O Κρίστοφερ Νόλαν, καιρό τώρα δημιουργός-σημαία για τη Warner, έκανε μια δήλωση στο Hollywood Reporter στην οποία αναφέρει πως «κάποιοι από τους μεγαλύτερους δημιουργούς και από τους πιο σημαντικούς σταρς πήγαν για ύπνο την προηγούμενη νύχτα πιστεύοντας πως δουλεύουν για το σπουδαιότερο κινηματογραφικό στούντιο και ξύπνησαν για να μάθουν πως δουλεύουν για την χειρότερη streaming υπηρεσία».

Ακόμα πιο άμεσα εμπλεκόμενος ο σκηνοθέτης Ντενί Βιλνέβ (του οποίου το «Enemy» streamάρει στο Cinobo) για τον οποίο το «Dune» αποτελούσε ένα δημιουργικό στοίχημα χρόνων. Με μια επιστολή του στο Variety, ο Βιλνέβ είναι ο πρώτος από τους σκηνοθέτες των άμεσα επηρεασμένων ταινιών που εκφράζει ανοιχτά την αποστροφή του για την κίνηση.

Γράφει μεταξύ άλλων πως «η ξαφνική μεταστροφή της Warner, από το να είναι ένα σπίτι για τους δημιουργούς σε μια νέα εποχή απόλυτης αδιαφορίας, τραβά μια καθαρή γραμμή για μένα. Το σινεμά είναι μια συνεργασία, που βασίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη μελών της ομάδας και η Warner Bros. ξεκαθάρισε πως δεν είναι πια στην ίδια ομάδα». Για να καταλήξει αλλού πως «η Warner Bros. μπορεί μόλις να σκότωσε το “Dune” franchise».

Στο μεταξύ, όσο συμβαίνουν αυτά, η Πάτι Τζένκινς, σκηνοθέτης του «Wonder Woman 1984» για την Warner Bros., μεταπηδά στην Disney. Σύμφωνα με τις χθεσινοβραδινές ανακοινώσεις του άλλου χολιγουντιανού κολοσσού, η επόμενη κινηματογραφική παραγωγή Star Wars με τίτλο «Rogue Squadron» θα έρθει στις αίθουσες τον Δεκέμβριο του 2023 σε σκηνοθεσία της Τζένκινς.

Αξίζει να διαβάσεις

*Στο blog του Cinobo γράφουμε για το νέο σινεμά αλληλεγγύης με αφορμή το νέο αφιέρωμα «ΜΑΖΙ» καθώς και την προβολή, σε πρεμιέρα, του ντοκιμαντέρ «Η Ζωή και οι Ταινίες του Κεν Λόουτς», must για κάθε φαν του σκηνοθέτη. Τρεις ταινίες του Κεν Λόουτς streamάρουν στο Cinobo.

*Στον απόηχο της παραπάνω υπόθεσης που θα μας απασχολεί για καιρό ακόμα, η Popaganda συνομιλεί και με ανθρώπους της εγχώριας βιομηχανίας (διανομείς, αιθουσάρχες) για μια πιο σφαιρική εικόνα επί του θέματος.

*Μερικές ακόμα λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς: Το Vulture ξεχωρίζει «Bacurau» και «Martin Eden», στους New York Times έχουμε ορισμένες εκλεκτές επιλογές, ο New Yorker βάζει στο #1 το «Kajillionaire» της Μιράντα Τζουλάι, το Vanity Fair ψηφίζει την «Φωλιά» του Σον Ντέρκιν, και το Entertainment Weekly επιμένει «Nomadland» της Κλόι Τζάο.

*Μιλώντας για τη σκηνοθέτη του «Nomadland», στο περιοδικό Interview διαβάζουμε την ενδιαφέρουσα συζήτησή της με τον Αλφόνσο Κουαρόν.

*Ζώντας ακόμα στον πυρετό του «Mank», πολλά ήταν τα άρθρα που ξεχωρίζουμε αυτή την εβδομάδα πάνω στον Όρσον Γουέλς και τον «Πολίτη Κέιν». Στη LiFΟ έχουμε ένα χορταστικό longread πάνω στις “δεύτερες” ταινίες της καριέρας του Γουέλς, και στο Vulture μια συναρπαστική χρονολόγηση της πορείας του εμβληματικού φιλμ του Γουέλς και το πώς έφτασε να θεωρείται η καλύτερη ταινία όλων των εποχών.

*Με την αφορμή την κυκλοφορία της νέας εκδοχής του «Νονού ΙΙΙ» του Φράνσις Φορντ Κόπολα, το καστ συγκεντρώθηκε ξανά για να την προβολή του cut και το Deadline μεταφέρει το συγκινητικό κλίμα και τις δηλώσεις.

*Οι New York Times παρουσιάζουν τους καλύτερους ηθοποιούς του 2020 σε μια πολύ όμορφη φωτογράφιση.

*Το Αθηνόραμα θυμάται τη συνάντηση του Νίκου Παπατάκη με τον Τζον Κασαβέτη, ενώ συνεχίζεται η λίστα με τις καλύτερες σκηνές στην ιστορία του σινεμά μέχρι της θέση #71.

*Νέα κυκλοφορία ταινίας του Στίβεν Σόντερμπεργκ (το «Let Them All Talk» με τη Μέριλ Στριπ για το ΗΒΟ Max) σημαίνει μια ακόμα αφορμή για να μάθουμε τις σκέψεις του γύρω από τη βιομηχανία. Tο DailyBeast δίνει τη δική του οπτική πάνω στην απόφαση της Warner και στο μέλλον του σινεμά, μιλώντας ως κάποιος που πάντοτε είναι περίεργος για νέα μέσα και νέες ευκαιρίες. Παράλληλα, μιλώντας στο Filmmaker αποκαλύπτει περισσότερες λεπτομέρειες για το σίκουελ στο «Sex, Lies, and Videotape» που έχει ήδη γράψει. Ενώ μέσα σε όλα, ανέλαβε και την παραγωγή της επερχόμενης οσκαρικής τελετής. To «Magic Mike» του Στίβεν Σόντερμπεργκ streamάρει στο Cinobo.

*Το Flix μιλά με τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Λοκάρνο, Τζιόνα Νατσάρο, για το μέλλον και το παρελθόν του σινεμά και για τέλεια double features.

*To Mubi γράφει για τα 20 χρόνια της καλτ, μπροστά από την εποχή της, καμπ κομεντί απελευθέρωσης «But I’m a Cheerleader» της Τζέιμι Μπάμπιτ.

*Η νέα ταινία του Ράιαν Μέρφι με Μέριλ Στριπ και Νικόλ Κίντμαν, «The Prom», κυκλοφορεί και Αθηνόραμα και LiFO δίνουν πρώτες -αντικρουόμενες- αντιδράσεις.

Αξίζει να δεις

Αυτό είναι το box set της Criterion για τον «Κόσμο του Γουόνγκ Καρ-βάι», τη συλλογή που θα περιλαμβάνει 7 ταινίες του μεγάλου σκηνοθέτη σε αποκατεστημένες κόπιες.

Χωρίς αφορμή, μια παλιά συνέντευξη του Τζόναθαν Ντέμι σε έναν ανυποψίαστο μαθητή, κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων του κινήματος Occupy Wall Street.

Ο Γιώργος Κορδέλλας μιλάει στα Extras για τη δημιουργία της ταινίας του, «Ρόζα της Σμύρνης» που είναι διαθέσιμη στο Cinobo.

Ετικέτες
Μοιράσου το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Πρόσφατα άρθρα
Ζία Ζάνγκ-κε

Ζία Ζάνγκ-κε: Ο χρονικογράφος της νέας Κίνας

Μέσα από τρεις σπουδαίες ταινίες του κατά την διάρκεια των ‘10s, ο σημαντικότερος ίσως Κινέζος σκηνοθέτης, αυτή τη στιγμή, μιλά για τη διαρκή πολιτιστική και κοινωνική σύγκρουση στην Κίνα του σήμερα.