Cinobo film club στο Ίδρυμα Νιάρχος, και οι ανακοινώσεις συνεχίζονται στις Κάννες

Συνέντευξη του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, ανταπόκριση από τα γυρίσματα της νέας ταινίας του Σωτήρη Γκορίτσα, μηνιαίο film club από το Cinobo και το ΚΠΙΣΝ και πολλά ακόμα κινηματογραφικά νέα στα εβδομαδιαία Cinobo Frames.

Αυτό τον Απρίλιο, το Cinobo και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) εγκαινιάζουν μια συναρπαστική συνεργασία με στόχο τη σινεφιλική συζήτηση γύρω από μερικές από τις πιο ξεχωριστές και πολυβραβευμένες ταινίες των τελευταίων χρόνων, που φυσικά στριμάρουν στο Cinobo.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας, τα Μέλη του ΚΠΙΣΝ θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στο αποκλειστικό SNFCC Members Film Club x Cinobo, όπου παρέα με την ομάδα των curators του Cinobo λαμβάνουν μέρος σε έναν μηνιαίο διάλογο που ξεκινά από την παρουσίαση ενός φιλμ, ξεφεύγει από τα όρια ενός «μαθήματος» και επεκτείνεται σε μια συναρπαστική κινηματογραφική κουβέντα.

Αυτό το τρίμηνο κοινός άξονας της επιλογής των ταινιών είναι το εμβληματικό έργο Maman της Louise Bourgeois που εκτίθεται στον χώρο της Εσπλανάδας του ΚΠΙΣΝ. Η κουβέντα θα επικεντρωθεί σε ταινίες-φεστιβαλικά διαμάντια, αναλύοντας τη θέση τους στη φιλμογραφία των σκηνοθετών τους, τις ιδέες που κρύβονται πίσω από τις εικόνες τους, αλλά και το πώς τα φεστιβάλ έχουν καταφέρει να χτίσουν πορείες σε ταινίες που δύσκολα θα έφταναν αλλιώς στα μάτια μας– φτάνοντας μέχρι και τα Όσκαρ.

Οι ταινίες αυτού του τριμήνου θα είναι οι εξής:

Απρίλιος: Ο Άνθρωπος Αντίγραφο (Enemy) του Ντενί Βιλνέβ.

Ένας σκυθρωπός λέκτορας ιστορίας δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος απέναντι στα πάντα, ακόμα και στο σεξ με τη σύντροφό του. Παρακολουθώντας μια ταινία, βλέπει τον «σωσία» του στο πρόσωπο ενός ηθοποιού που παίζει έναν μικρό ρόλο. Η επιθυμία να γνωρίσει τον κλώνο του τον κυριεύει και ξεκινάει να τον αναζητά. Πολύ σύντομα θα τον εντοπίσει. Όταν οι δύο άντρες συναντιούνται, οι ζωές τους επηρεάζουν παράξενα η μία την άλλη.

O Τζέικ Τζίλενχαλ συνεργάζεται ξανά με τον σκηνοθέτη Ντενί Βιλνέβ («Prisoners») σε ένα υπνωτικό και σουρεαλιστικό ψυχολογικό θρίλερ, βασισμένο στο βιβλίο του νομπελίστα Ζοζέ Σαραμάγκου «Ο άνθρωπος αντίγραφο». Σασπένς, ένταση και ατμόσφαιρα που συνταράσσουν.

Ο ίδιος ο Βιλνέβ έχει δηλώσει πως τη μορφή της γιγάντιας αράχνης που παρουσιάζει στην ταινία, την εμπνεύστηκε από το γλυπτό της Louise Bourgeois, θέλοντας να παρουσιάσει την αράχνη και τον ιστό της ως μια προέκταση για να δημιουργήσει στην ταινία μια πολιτική – κοινωνική αλληγορία.

Μάιος: Παράσιτα (Parasite) του Μπονγκ Τζουν-χο

Η οικογένεια των Κιμ είναι αγαπημένη, αλλά είναι όλοι τους άνεργοι και το μέλλον τους διαγράφεται ζοφερό. Ο γιος της οικογενείας βρίσκει δουλειά ως καθηγητής ιδιαίτερων κι ελπίζει επιτέλους σε σταθερό εισόδημα. Κουβαλώντας τις προσδοκίες όλης του της οικογένειας, πηγαίνει για συνέντευξη στο σπίτι των Παρκ – ιδιοκτητών μια διεθνούς εταιρείας πληροφορικής – για να συναντήσει την κυρία του σπιτιού. Μετά την πρώτη αυτή συνάντηση, ξεκινάει ένας χείμαρρος ατυχών συμβάντων.

Το φιλμ-θρίαμβος του αγαπημένου του Cinobo Μπονγκ Τζουν-χο. Μια στιλιστική αποθέωση γεμάτη σασπένς και με διεισδυτική κοινωνική ματιά, που ξεπερνά τα είδη και βραβεύεται απολύτως δίκαια με Χρυσό Φοίνικα και (ιστορικής σημασίας, μιας και ήταν η πρώτη ξενόγλωσση ταινία που το έκανε) Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

Μέσα από τα Παράσιτα, ο Μπονγκ Τζουν-χο εξετάζει το πώς οι οικογενειακοί δεσμοί επηρεάζονται από την οικονομική κατάσταση, ή όχι, και δίνει μια φρέσκια οπτική στην πάλη των τάξεων.

Ιούνιος: Στη Γη του Άγριου Μελιού (Honeyland) των Τάμαρα Κοτέφσκα, Λιούμπομιρ Στεφάνοφ

Σε μία απομονωμένη ορεινή περιοχή βαθιά μέσα στα Βαλκάνια ζει η Χατίτζε Μουράτοβα με την ηλικιωμένη μητέρα της, σε ένα χωριό χωρίς δρόμους, ηλεκτρικό ρεύμα ή τρεχούμενο νερό. Τελευταία μιας σειράς γενεών μελισσοκόμων άγριου μελιού, η Χατίτζε βγάζει μικρές παρτίδες αγνού προϊόντος, το οποίο και πουλάει στην πλησιέστερη πόλη, σε απόσταση τεσσάρων ωρών με τα πόδια.

Το ντοκιμαντέρ του 2020, μία εκπληκτικά φωτογραφημένη ωδή προς τη Μητέρα Φύση και έναν τρόπο ζωής που έχει ηλικία αιώνων και σταδιακά μας αποχαιρετά. Ξεπέρασε τα όρια του είδους του και βρέθηκε υποψήφιο για Όσκαρ Ντοκιμαντέρ και για Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού.

Η ταινία αποτυπώνει την ισορροπία μέσα στην οικογένεια αλλά και μεταξύ του ανθρώπου και της φύσης. Ένας προβληματισμός για την αξία της βιώσιμης ανάπτυξης και την οικολογική συνείδηση.

Η πρώτη συνάντηση είναι προγραμματισμένη για την Πέμπτη 28 Απριλίου στις 19.00.

Αξίζει να διαβάσεις

Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ

*Σε πρεμιέρα στο Cinobo παρακολουθούμε την εβδομάδα του Πάσχα την «Οδύσσεια του Βάση», για την οποία γράφει το Flix.

*H Popaganda αναδημοσιεύει συνέντευξη με τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ μετά τα γυρίσματα της ταινίας του «Crimes of the Future» στην Ελλάδα.

*Πότε ανοίγουν τα θερινά της Αθήνας; Η LiFO έχει τις απαντήσεις.

*To Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στις Κάννες ανακοίνωσε την επιλογή του, με νέες ταινίες από Μία Χάνσεν-Λοβ, Λέα Μίσιους, Άλεξ Γκάρλαντ και άλλους. Ταινία έναρξης θα είναι το «Scarlet» του Πιέτρο Μαρτσέλο («Martin Eden»). Αναλυτικά η επιλογή.

*Το Flix παίρνει μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη από τον colorist Μάνο Χαμηλάκη, ο οποίος μιλά αναλυτικά για την τέχνη του.

*Το mixgrill βλέπει το Straight Cut του «Μη Αναστρέψιμος» του Γκασπάρ Νοέ.

Athens Voice μας μεταφέρει στα γυρίσματα της νέας ταινίας του Σωτήρη Γκορίτσα, «Εκεί που Ζούμε».

*Το Cinemagazine ξεχωρίζει πέντε ταινίες που πρέπει να δεις τις μέρες του Πάσχα στο Cinobo.

*To Notebook του Mubi συνομιλεί με τον σχεδιαστή ήχου του «Memoria», ένα δηλαδή από τα σημαντικότερα επιτεύγματα που έχει να επιδείξει το σύγχρονο σινεμά στον συγκεκριμένο τομέα.

Αξίζει να δεις

Ο Ντάνι Έλφμαν παίζει λάιβ τις κινηματογραφικές του μουσικές στη σκηνή του Κοατσέλα.

Με έμπνευση το «Truman Show» του Πίτερ Γουίαρ, αυτή είναι η αφίσα του 75ου Φεστιβάλ Καννών.

Ετικέτες
Μοιράσου το άρθρο
Πρόσφατα άρθρα

Επιστροφή στο μέλλον: Το Cinobo ταξιδεύει στο Sci-Fi

Ταξίδια στο διάστημα, στον χρόνο και σε εικονικούς κόσμους. Φοβίες και όνειρα για το μέλλον. Γκοντάρ και σύγχρονοι geeks. Το Cinobo εξερευνά το πιο φιλόδοξο, ευρύ και μεγαλοπρεπές κινηματογραφικό είδος και κοιτά προς το άπειρο μέσα από 17 ταινίες, σε ένα πολυποίκιλο αφιέρωμα στις διαφορετικές εκφάνσεις του.

«Αγέλη Προβάτων»: τελικά είστε λύκοι ή πρόβατα;

Μια ομάδα ντόπιων και δυο ξένοι, ένα καφενείο, ένα μπαρ, ένα παρηκμασμένο μοτέλ, μερικά αυτοκίνητα και μια γερή δόση τοξικής αρρενωπότητας συνθέτουν ένα σύγχρονο φιλμ νουάρ στην ελληνική επαρχία του σήμερα, κι εμείς διαβάζουμε τα λόγια του σκηνοθέτη Δημήτρη Κανελλόπουλου για την ταινία.