Επιστροφή στο μέλλον: Το Cinobo ταξιδεύει στο Sci-Fi

Ταξίδια στο διάστημα, στον χρόνο και σε εικονικούς κόσμους. Φοβίες και όνειρα για το μέλλον. Γκοντάρ και σύγχρονοι geeks. Το Cinobo εξερευνά το πιο φιλόδοξο, ευρύ και μεγαλοπρεπές κινηματογραφικό είδος και κοιτά προς το άπειρο μέσα από 17 ταινίες, σε ένα πολυποίκιλο αφιέρωμα στις διαφορετικές εκφάνσεις του.
*Οι ταινίες του αφιερώματος θα είναι διαθέσιμες για streaming στο Cinobo. Δες εδώ το πρόγραμμα:

Όταν το σινεμά παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα μάτια του κοινού, το 1895, θα μπορούσε να είχε περιγραφεί με τον όρο «επιστημονική φαντασία» – ακόμη και αν αρχικά είχε σκοπό να καταγράφει μόνο την πραγματικότητα. Μια μαγική συνύπαρξη τεχνικής και τέχνης, επιστήμης και φαντασίας, ήρθε για να μείνει στις ζωές και να απεικονίσει όνειρα σε οθόνες. Μοιραία, ξεκίνησε να απεικονίζει κάποια χρόνια αργότερα όσα είχε ήδη σκεφτεί η λογοτεχνία του φανταστικού και με όχημα τις μελλοντολογικές προβλέψεις των συγγραφέων, ένα νέο είδος γεννήθηκε.

Χρειάστηκαν περίπου 70 χρόνια από τη γέννηση του σινεμά για να μπορέσει το sci-fi, όπως αποκαλούμε το είδος σήμερα, να αντιμετωπίζεται ως ίσο σε σχέση με τα υπόλοιπα είδη και όχι ως μια παρέλαση παιδικών φαντασιώσεων, εκτοπισμένη σε παρακμιακά σινεμά. Βοήθησε πολύ το 2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος, ακόμη περισσότερο το μικρό βηματάκι του Νιλ Άρμστρονγκ – για κάποιους ο Κιούμπρικ κρύβεται πίσω και από τις 2 αιτίες. Η επαφή μας με κάτι τόσο μεγαλειώδες (στην Τέχνη και την Επιστήμη αντίστοιχα) δημιούργησε μια έκρηξη νέας παραγωγής αλλά και μια συνειδητοποίηση του κοινού και της κριτικής πως ακόμη και οι πιο άτσαλες προσπάθειες του παρελθόντος στο σινεμά ήθελαν να μιλήσουν με έναν πιο ευφάνταστο τρόπο για όσα σκεφτόμαστε ενώ πατάμε το πόδι μας στη Γη. Από τότε το χάσμα γεφυρώθηκε και το «είδος για παιδιά» ένωσε όλες τις ηλικίες, έφερε σκηνοθέτες/στοχαστές έτοιμους να αναμετρηθούν μαζί του, έφτιαξε cult κόσμους και μας χαρίζει ως σήμερα ένα παράθυρο στο άπειρο του χωροχρόνου.

Η ανάπτυξη αυτή έφερε και διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης του είδους. Ένα sci-fi φιλμ δεν ήταν μόνο μια υπερπαραγωγή με ακριβά εφέ που έκαναν τους θεατές να τρίβουν τα μάτια τους, αλλά και μια αλυσίδα ευρηματικών ιδεών που μπορεί να κρύψουν την απουσία πολλών εκατομμυρίων στο budget. Άλλωστε ένα καλό sci-fi ξεκινά βασικά από μια καλή ιδέα, τα υπόλοιπα έπονται. Γι’ αυτό σκηνοθέτες όπως ο Ζαν Λικ Γκοντάρ, ο Νίκολας Ρεγκ και πιο πρόσφατα ο Μπονγκ Τζουν-χο δε φοβήθηκαν να δοκιμάσουν – τις ταινίες τους δεν τις λες και τις ακριβότερες που υπάρχουν στο είδος.

Με σπουδαία ονόματα όπως των παραπάνω δημιουργών, με κλείσιμο του ματιού σε pop τελειότητες όπως το Ζουν Ανάμεσά μας του Τζον Κάρπεντερ, με φιλόδοξες δημιουργίες που αποδοκιμάστηκαν στην εποχή τους αλλά πλέον οι απόψεις γι’ αυτές αναθεωρούνται (Ιστορίες από το Τέλος του Κόσμου), με πρόσφατες επιλεγμένες συνυπάρξεις του είδους με το ρομάντζο, το οικογενειακό φιλμ και τον τρόμο αλλά και με αποκλειστική πρεμιέρα μιας από τις ουσιαστικότερες και προφητικές ταινίες των τελευταίων χρόνων που δεν είδατε ως τώρα (Aniara), το Cinobo υποκλίνεται στη μεγαλοπρέπεια του sci-fi, ταξιδεύει στο μέλλον και επιστρέφει στο παρελθόν και το παρόν για ένα μοναδικό αφιέρωμα.

Αναπαραγωγή Βίντεο

*Το μεγάλο αφιέρωμα του Cinobo στο Sci-Fi θα διαρκέσει από τις 7 μέχρι τις 31 Οκτωβρίου.

Άρθρα του αφιερώματος (τελευταία ανανέωση 26/10/2022)

«Southland Tales»: είμαστε υπερβολικά απασχολημένοι για να ακούσουμε τον κόσμο να τελειώνει

Ο σκηνοθέτης του «Donnie Darko» ολοκληρώνει μια παρεξηγημένη κατά την κυκλοφορία της ταινία που έφαγε γιούχα στις Κάννες αλλά επανεκτιμήθηκε στη συνέχεια ως η απόλυτη παροξυσμική ταινία καταστροφής για την infotainment εποχή μας.

«Αλφαβίλ»: Ένας Γκοντάρ θα μας σώσει

Όχι απλώς μια ταινία επιστημονικής φαντασίας. Όχι απλώς μια ταινία του Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Αλλά μία ταινία επιστημονικής φαντασίας του Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Εμβληματική ανάμεσα στη σπουδαία φιλμογραφία του, επιδραστική όσο ελάχιστες στο είδος, Χρυσή Άρκτος στο φεστιβάλ Βερολίνου του 1965.

Ο Άνθρωπος που Έπεσε στη Γη: Φωτογραφίες του «επισκέπτη» Ντέιβιντ Μπόουι από τα γυρίσματα

Το Cinobo παρουσιάζει το μυθικό πλέον φιλμ του Νίκολας Ρεγκ, με θέμα έναν εξωγήινο που επισκέπτεται τον πλανήτη μας και μας παρατηρεί, έχοντας τον ιδανικότερο πρωταγωνιστή που θα μπορούσε να υπάρξει.

Aniara: Τα επόμενα δύο χρόνια θα είναι κρίσιμα

Το Cinobo παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μια από τις καλύτερες ευρωπαϊκές ταινίες επιστημονικής φαντασίας των τελευταίων χρόνων, με στοιχεία που μοιραία θα συνδεθούν με την πρόσφατη επικαιρότητα. Προβάλλεται στο πλαίσιο του αφιερώματος Back to the Future.

«Snowpiercer»: Η ξέφρενη sci-fi περιπέτεια του Μπονγκ Τζουν-χο

Λίγα χρόνια πριν τα Παράσιτα, ο Μπονγκ Τζουν-χο συνεργάζεται με διάσημους ηθοποιούς και μεταφέρει τις μελέτες του πάνω στην πάλη των τάξεων μέσα σε ένα τρένο που κινείται διαρκώς και αποτελεί τη μόνη ελπίδα επανεκκίνησης της ζωής στη Γη.

Ετικέτες
Μοιράσου το άρθρο
Πρόσφατα άρθρα

«Ο Τυφλός που δεν Ήθελε να Δει τον Τιτανικό» δεν μοιάζει με τίποτα που έχετε δει

Απαράμιλλο επίτευγμα κινηματογράφησης που δίνει άλλη έννοια στην ταινία δράσης, μια περιπέτεια γυρισμένη από τη σκοπιά ενός τυφλού ανθρώπου με πείσμα ικανό να αλλάξει τη μοίρα του δικού του Τιτανικού, να προσπεράσει τα παγόβουνα και να οδηγηθεί στη λύτρωση, πλάι στη δική του αγαπημένη.

Food & Cinema: Γιατί το σινεμά περνά από το στομάχι

Η συλλογή Food & Cinema του Cinobo, μας ανοίγει την όρεξη συγκεντρώνοντας 13 ταινίες με θέμα ένα γεύμα, ένα πιάτο, μια κουζίνα, ένα ταξίδι γαστρονομίας, που εξετάζουν τη σχέση του σινεμά με το φαγητό από κάθε πλευρά και σε κάθε στάδιο.

Ετικέτες
Μοιράσου το άρθρο
Πρόσφατα άρθρα

«Ο Τυφλός που δεν Ήθελε να Δει τον Τιτανικό» δεν μοιάζει με τίποτα που έχετε δει

Απαράμιλλο επίτευγμα κινηματογράφησης που δίνει άλλη έννοια στην ταινία δράσης, μια περιπέτεια γυρισμένη από τη σκοπιά ενός τυφλού ανθρώπου με πείσμα ικανό να αλλάξει τη μοίρα του δικού του Τιτανικού, να προσπεράσει τα παγόβουνα και να οδηγηθεί στη λύτρωση, πλάι στη δική του αγαπημένη.

Food & Cinema: Γιατί το σινεμά περνά από το στομάχι

Η συλλογή Food & Cinema του Cinobo, μας ανοίγει την όρεξη συγκεντρώνοντας 13 ταινίες με θέμα ένα γεύμα, ένα πιάτο, μια κουζίνα, ένα ταξίδι γαστρονομίας, που εξετάζουν τη σχέση του σινεμά με το φαγητό από κάθε πλευρά και σε κάθε στάδιο.