Online Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Ντέιβιντ Φίντσερ για το Χόλιγουντ, Κέιτ Μπλάνσετ για τα “Μήλα”

«Το σύνθημά μας “Σινεμά με κάθε τρόπο” ήταν και παραμένει σε ισχύ: Περισσότερες από 170 ταινίες από όλο τον κόσμο θα μας φέρουν κοντά στο σινεμά, με κάθε τρόπο», λέει το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ανακοινώνοντας αυτό που περιμέναμε βάσει των ραγδαίων πανδημικών εξελίξεων σε όλη τη χώρα.

Το 61ο Φεστιβάλ, που θα ξεκινήσει στις 5 Νοεμβρίου, θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά online, με τις προβολές στο Ολύμπιον και τον Παύλο Ζάννα να αναστέλλονται. Όπως εξηγεί το Φεστιβάλ, οι θεάσεις ανά ταινία θα αυξηθούν κατά 40% ώστε περισσότεροι θεατές σε όλη την Ελλάδα να έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα της διοργάνωσης. Ενώ τονίζεται πως «θα ισχύσουν όλες ανεξαιρέτως οι συμβάσεις των εργαζομένων – τόσο αυτές που έχουν ήδη ξεκινήσει, όσο και εκείνες που θα ξεκινήσουν τις επόμενες ημέρες».

Οι αναπτυξιακές δράσεις της Αγοράς θα λάβουν και πάλι χώρα ενώ το Φεστιβάλ σκοπεύει να προχωρήσει σε νέες πρωτοβουλίες όπως το Director’s Corner, που θα είναι μια καθημερινή online συνάντηση με στόχο να δικτυώσει σκηνοθέτες απ’ όλο τον κόσμο- ένα σημαντικό κομμάτι της φεστιβαλικής εμπειρίας και δικτύωσης εξάλλου.

Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ενδιαφέρον έχουν και οι σημειώσεις σχετικά με μελλοντικές ενέργειες του Φεστιβάλ που επίσης αναφέρονται στην ανακοίνωση. Συγκεκριμένα, το Φεστιβάλ σκοπεύει να διοργανώσει μια καλοκαιρινή εβδομάδα προβολών το ‘21 με ταινίες του 61ου Φεστιβάλ και έμφαση στο Ελληνικό σινεμά. Ενώ ταυτόχρονα, «επεξεργαζόμαστε ήδη εναλλακτικά σενάρια για την διεξαγωγή του 23ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και επανεξετάζουμε τόσο τον τρόπο διεξαγωγής του, όσο και τις ημερομηνίες του». Πιθανή μετακίνηση προς καλοκαιρινούς μήνες όταν ο καιρός, και τα θερινά σινεμά, ίσως επιτρέψουν μεγαλύτερη ευελιξία;

Πάντως οι Κάννες δεν φαίνονται να αποκλείουν τίποτα. Σε αντίθεση με την περσινή τους στάση, όταν η πανδημία στα πρώτα στάδια έπιασε τους πάντες απροετοίμαστους, αυτή τη φορά ο Τιερί Φρεμό μοιάζει περισσότερο ανοικτός σε ενδεχόμενα. «Ελπίζω με όλη μου την καρδιά πως το φεστιβάλ θα γίνει τον Μάιο. Αλλά εάν δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί τον Μάιο, με τις συνθήκες που ελπίζουμε, τότε θα το καθυστερήσουμε. Και εάν δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί κάτω από κατάλληλες συνθήκες τον Μάιο έχουμε βρει διάφορες λύσεις», είπε ο Φρεμό στο Variety, με τις Κάννες να εξετάζουν χρονικά παράθυρα μέσα στο πρώτο μισό του Ιουλίου. Μπορεί να δούμε μαζική φεστιβαλική μετακίνηση προς τους καλοκαιρινούς μήνες φέτος;

Ως τότε είναι μακρύς ο δρόμος. Σε Γαλλία (εν μέσω νέου lockdown) και Γερμανία τα σινεμά κλείνουν για όλο τον Νοέμβριο ενώ στα δικά μας και το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου μετακινείται online, καθώς το δεύτερο κύμα καταφθάνει ορμητικά.

Αξίζει να διαβάσεις

*Στο Cinemagazine επαναδημοσιεύεται και ανανεώνεται μια λίστα του 2015 από το περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ με τις 100 κορυφαίες ταινίες τρόμου όλων των εποχών. Το πρώτο μέρος είναι αυτό.

*Στο Oneman ο Χρήστος Νίκου μιλάει για το πώς η Κέιτ Μπλάνσετ ανέλαβε χρέη executive producer στην ταινία “Μήλα” μετά την πρεμιέρα στη Βενετία, και το τι μπορεί να σημαίνει αυτή η συνεργασία για την πορεία του φιλμ στην Αμερική και στα Όσκαρ.

*Ο Βασίλης Χριστοφιλάκης μας διηγείται το backstage της ταινίας “Too Much Info Clouding Over My Head” προσφέροντας και πλούσιο υλικό από τα παρασκήνια του γυρίσματος για τους αναγνώστες του Cinobo Blog.

*Η Εύη Καλογηροπούλου βρέθηκε με την μικρού μήκους ταινία της “Motorway 65” στο ειδικό τριήμερο του Φεστιβάλ Καννών και μίλησε στο Αθηνόραμα για την εμπειρία και για το φιλμ της.

*Ο διευθυντής φωτογραφίας Γιώργος Βαλσαμής βλέπει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μια ταινία του να τιμάται με τον Χρυσό Φοίνικα ταινίας μικρού μήκους, μετά το “Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό κι Εμάς” του Βασίλη Κεκάτου. Στο ειδικό τριήμερο που διοργάνωσε μόλις το Φεστιβάλ Καννών κατά το οποίο προβλήθηκαν οι μικρού μήκους ταινίες του προγράμματος, αιγυπτιακό “I’m Afraid to Forget Your Face” κέρδισε το μεγάλο βραβείο.

*Στο Vulture ο Ντέιβιντ Φίντσερ μιλάει στον Μαρκ Χάρις για το “Mank”, την χολιγουντιανή του εμπειρία («ένα εκπληκτικά χαοτικό τσίρκο») και το τέλος του σπουδαίου τηλεοπτικού του “Mindhunter”.

*Και ένα ξεθαμμένο διαμάντι με τον Όρσον Γουέλς να μιλάει στα Cahiers du Cinema το 1958 για την σημασία του μοντάζ στο σινεμά (του).

Αξίζει να δεις

Δύο νέα πόστερ για το επερχόμενο “Blossoms” του Γουόνγκ Καρ Γουάι, για τα μελλοντικά πρότζεκ του οποίου έχουμε μιλήσει και αναλυτικότερα στη στήλη.

Αφίσα για την επανακυκλοφορία του “Goodbye, Dragon Inn” του Τσάι Μινγκ-λιανγκ, σχεδιασμένη από τον ίδιο τον σκηνοθέτη. Το 4Κ restoration κυκλοφορεί τέλη Νοεμβρίου.

Ο “Μαύρος Νάρκισσος” γίνεται μίνι σειρά συμπαραγωγής FX και BBC, για κάποιο λόγο.

Πρώτες εικόνες για Κάρι Μάλιγκαν, Ρέιφ Φάινς και Λίλι Τζέιμς για το “The Dig” του Netflix, βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο του Τζον Πρέστον από το 2007.

Ετικέτες
Μοιράσου το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Πρόσφατα άρθρα

Αληθινές Ιστορίες

Στην κατηγορία «Αληθινές Ιστορίες» του Cinobo δες ταινίες βασισμένες σε αληθινά γεγονότα τόσο κινηματογραφικά που απαθανατίστηκαν για πάντα στη μεγάλη οθόνη. Γιατί η πραγματικότητα πολλές φορές ξεπερνά κάθε φαντασία.