«Tenet»: Μπορεί μια ταινία να σώσει τις αίθουσες;

Στα Frames θα βλέπουμε συνοπτικά τις πιο σημαντικές ειδήσεις κάθε εβδομάδας και θα επιλέγουμε μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα κινηματογραφικά άρθρα που διαβάσαμε στο ίντερνετ.

tenetimagem

Μάχες για την ψυχή και το μέλλον του σινεμά δίνονται καθημερινά χωρίς πάντα να έχουν κραυγαλέο χαρακτήρα, όμως το ερχόμενο τριήμερο θα αποτελέσει, αναγκαστικά, μελλοντικό σημείο αναφοράς όποια κι αν είναι η έκβαση της συγκεκριμένης μάχης.

Τα έφεραν έτσι οι συγκυρίες που, την ίδια στιγμή που ξεκινά το 77ο Φεστιβάλ Βενετίας (το πρώτο μεγάλο Φεστιβάλ με φυσική παρουσία από τον περασμένο Φλεβάρη στο Βερολίνο), το «Tenet» του Κρίστοφερ Νόλαν δοκιμάζεται στις αίθουσες της Αμερικής θέλοντας να γίνει το μπλοκμπάστερ εκείνο που θα καταφέρει να σώσει τη βιομηχανία. Κι όλα αυτά την ώρα που ένα άλλο μεγάλο μπλοκμπάστερ της χρόνιας, το ντισνεϊκό «Mulan», πραγματοποιεί την πρεμιέρα του όχι στις αίθουσες αλλά στη συνδρομητική υπηρεσία Disney+ με το διόλου ευκαταφρόνητο επιπλέον κόστος των $30, και την ανάμεσα-στις-λέξεις υπόσχεση ή απειλή (όπως το εκλάβει ο καθένας) πως αν το πείραμα πετύχει, θα δούμε κι άλλες παραγωγές πρώτης γραμμής να απομακρύνονται από τη πολύπαθη σκοτεινή αίθουσα.

(Στην Ελλάδα το «Mulan» κυκλοφορεί κανονικά στις αίθουσες την επόμενη εβδομάδα.)

Το «Tenet» έχει ήδη ανοίξει με πάνω από 50 εκατομμύρια δολάρια εκτός Αμερικής και αναμένεται να προσθέσει κι άλλα τόσα το ερχόμενο τριήμερο, με την ίδια την Αμερική να αποτελεί ερωτηματικό. Στην Ελλάδα άνοιξε με την εντυπωσιακή για τα δεδομένα της εποχής συγκομιδή των 40,000 εισιτηρίων σε 162 αίθουσες πανελλαδικά. Το Deadline αναφέρει πως «ο στόχος του στούντιο είναι το παιχνίδι μακράς διαρκείας» και πως «τα αντίπαλα στούντιο εύχονται να πετύχει: Αν το “Tenet” νικήσει τότε όλοι νικάνε, κι ακόμα κι αν το “Tenet” ανοίξει τις πόρτες των σκοτεινών αιθουσών αργά, η βιομηχανία δε θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη ευγνωμοσύνη».

Κι αν το «Tenet» το βλέπει η βιομηχανία σαν την ταινία-πειραματόζωο στις πλάτες της οποίας θα ζωντανέψει ξανά η αίθουσα, το αντίπαλο δέος του πειράματος της «Mulan» προσφέρει ένα συμπτωματικό μεν, αλλά όπως και νά’χει άκρως συμβολικό πόλεμο κοσμοθεωριών και προσεγγίσεων. «Αν το “Tenet” αναμένεται να καθορίσει πόσο έτοιμοι είναι οι πελάτες να επιστρέψουν στα σινεμά, το “Mulan” θα δείξει την προθυμία του κόσμου να πληρώσει για το προνόμιο του να βλέπει πολυαναμενόμενες ταινίες στο σπίτι του», αναφέρει το Variety.

«Η δημοφιλία του «Tenet» θα υπαγορεύσει το μέλλον των ταινιών σαν το “Wonder Woman 1984”, το “No Time to Die” του Τζέιμς Μποντ και την “Black Widow” της Marvel. Αλλά αν το “Tenet” ξεθυμάνει, μπορεί να ηχήσει συναγερμός και να αναγκαστούν τα στούντιο να επανεκτιμήσουν τις ταινίες που έχουν ακόμα προγραμματισμένες για το υπόλοιπο του 2020».

Αξίζει να διαβάσεις

  • Η Ελληνική ταινία «Μήλα» άνοιξε το τμήμα των Οριζόντων στο 77ο Φεστιβάλ Βενετίας αποσπώντας θετικές κριτικές και διανομή στην Αγγλία και σε άλλες χώρες. Αναλυτικά όσα είπε ο σκηνοθέτης Χρήστος Νίκου στη συνέντευξη τύπου του Φεστιβάλ.
  • O τραγικά πρόωρος θάνατος του Τσάντγουικ Μπόουζμαν σόκαρε κοινό αλλά και συνεργάτες του ηθοποιού που δεν γνώριζαν πως πολεμούσε τον καρκίνο εδώ και 4 χρόνια, διάστημα στο οποίο γύρισε μεταξύ άλλων το εμβληματικό «Black Panther» και το πρόσφατο έξοχο «Da 5 Bloods» του Σπάικ Λι. Αξίζει να διαβάσετε ένα περσινό του προφίλ στους New York Times όπου μιλάει για το πώς βρέθηκε να ερμηνεύει μια σειρά τεράστιων ειδώλων της Μαύρης κουλτούρας και Ιστορίας, καθώς και τον συγκινητικό αποχαιρετισμό από τον σκηνοθέτη Ράιαν Κούγκλερ.
  • Η σπουδαία σκηνογράφος και ενδυματολόγος Ιουλία Σταυρίδου έχασε τη μάχη με τον κορονωϊό αφήνοντας πίσω ένα έργο δεκαετιών και συνεργασίες με δημιουργούς σαν τον Παντελή Βούλγαρη, τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, την Κατερίνα Ευαγγελάκου και τον Κώστα Γαβρά. Για το πόσο σημαντική παρέμενε η παρουσία της στο Ελληνικό σινεμά μέχρι και σήμερα αρκεί κανείς να δει τις πιο πρόσφατες δουλειές της: Η εμπορικότερη ταινία της χρονιάς, «Ευτυχία» του Άγγελου Φραντζή φέρει την υπογραφή της (για την οποία μάλιστα τιμήθηκε πριν λίγους μήνες με το βραβείο Ίρις Κουστουμιών), όπως και τα σκηνικά στην «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» του Οικονομίδη, το καλτ χιτ του καλοκαιριού.
  • Το Variety γράφει με ενθουσιασμό για την Τίλντα Σουίντον στην μικρού μήκους «Ανθρώπινη Φωνή» του Πέδρο Αλμοδόβαρ που έκανε πρεμιέρα στο 77ο Φεστιβάλ Βενετίας.
  • Ο Τζον Μπογιέγκα κατακεραυνώνει την Disney για τον χειρισμό του χαρακτήρα του στην σάγκα των «Star Wars». Λέει σε μια εξαιρετική συνέντευξη για το αγγλικό GQ: «Aυτό που θα έλεγα στη Disney είναι να μην φέρεις έναν Μαύρο χαρακτήρα, να τον μαρκετάρεις σα να είναι πολύ πιο σημαντικός στο franchise από ό,τι είναι και μετά να τον σπρώχνεις στο περιθώριο».
  • O σπουδαίος Πίτερ Γουίαρ έκλεισε πρόσφατα τα 76 χρόνια και αν και μακριά πια από τη σκηνοθεσία, το σύνολο έργου του παραμένει μια μονίμως απρόβλεπτη διαδρομή αξέχαστων εικόνων. Ο Τάσος Μελεμενίδης αποσυνθέτει τη φιλμογραφία του στο Cinemagazine.
  • H νέα συλλογή του Cinobo, 3×3 μας προτείνει αυτή την εβδομάδα ένα ιδιότυπο και εναλλακτικό είδος binge-watching, φέρνοντας κοντά τρεις τριλογίες τριών ευρωπαίων auteurs (Κισλόφσκι, Γκόμες, Ζάιντλ) που συνοψίζουν μια 25ετία ενδελεχούς μελέτης στον όρο Ευρώπη. Εννιά ταινίες για την Ευρώπη του σήμερα, του χθες και την ήπειρο που ο καθένας για πάντα θα ονειρεύεται πως θα αλλάξει και θα γίνει κάτι δικό του. Περισσότερα στο blog του Cinobo.

Αξίζει να δεις

Αποκαλύφθηκε το πόστερ του 61ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σε τρεις χρωματικές παραλλαγές, τα οποία υπογράφει ο βάσκος illustrator Λουίς Μαθόν. Το Φεστιβάλ εξηγεί πως πρόκειται για «μια πυξίδα, πολλά χρώματα, καμία κατεύθυνση. Επιστρέφουμε στα βασικά, στις σταθερές που χάσαμε τον τελευταίο καιρό. Επικαλούμαστε τον παιδικό μας εαυτό που μας θυμίζει τη μεγαλύτερη εσωτερική μας ανάγκη για μια εποχή πιο ξέγνοιαστη».

Νέο τρέιλερ για το «No Time to Die», την τελευταία περιπέτεια του Ντάνιελ Κρεγκ ως Τζέιμς Μποντ, που θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες στις 12 Νοεμβρίου. Ίσως.

To 58o Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης ζήτησε από τον Τζον Γουότερς να ετοιμάσει μια αφίσα για την επερχόμενη διοργάνωση κι ο Γουότερς έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα. Τα σχόλια περιττεύουν για αυτό το καυστικό, αυτοσαρκαστικό αριστούργημα. «Περιμένετε στην ουρά μαζί με διανοούμενους». Παραγγελίες εδώ

Ετικέτες
Μοιράσου το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Πρόσφατα άρθρα