Ένας από τους πιο αγαπημένους δημιουργούς του σύγχρονου κορεάτικου σινεμά, φέρνει στο Cinobo τον απέριττο κόσμο του, που ανακαλύπτει ιστορίες μέσα σε καθημερινές συμπτώσεις, σε διασταυρούμενα μονοπάτια, στις ζωές που άλλοτε συναντιούνται κι άλλοτε χωρίζονται. Μέσα από τρεις εμβληματικές στιγμές της φιλμογραφίας του, εξερευνούμε το, μικρό σε κλίμακα, αλλά αφηγηματικά πολυεπίπεδο έργο του Χονγκ Σανγκ-Σου.
Πολλά έχουν γραφτεί για το έργο του νοτιοκορεάτη, που μέχρι σήμερα μετρά περί της σαράντα ταινίες στο ενεργητικό του, με σταθερή παρουσία στα διεθνή φεστιβάλ του κόσμου. Συχνά, έχει κατηγορηθεί ότι κάνει την ίδια ταινία ξανά και ξανά, με την ανταπάντηση ότι τα μοτίβα στις ταινίες του- όπως οι χαρακτήρες που σχετίζονται με κάποιον τρόπο με το σινεμά, οι ακατάπαυστες συζητήσεις γύρω από μπουκάλια soju, και τα αισθηματικά μπλεξίματα- αποτελούν εργαλεία για αφηγηματικές κατασκευές σπουδαίας πολυπλοκότητας. Την ίδια στιγμή, ο γοητευτικός μινιμαλισμός των ταινιών του εξαίρεται ως αρετή, που μας απομακρύνει από σκηνοθετικά τεχνάσματα για να στρέψει την προσοχή μας σε μια βαθύτερη εκτίμηση για τους κρυφούς ρυθμούς του καθημερινού και του κοινότοπου.
Στην πραγματικότητα, η αφηγηματική μαεστρία του Χονγκ Σανγκ-Σου περισσότερο καταφέρνει να «μασκαρεύεται» την απλότητα, απλώνοντας ένα υπόγειο και στιβαρό ρίζωμα σεναριακής δεξιοτεχνίας. Μέσα από διπλότυπα, παράλληλες διηγήσεις, αλληλοσυμπληρούμενες ιστορίες, ζωές που εφάπτονται και παραλληλίζονται, ο Χονγκ έχει εδραιώσει μια τεχνική με την οποία «κρύβει» συναρπαστικές ιστορίες μέσα σε κοινές συνθήκες και τις ξεδιπλώνει αργά, μπροστά από την σταθερή του κάμερα και τις χαμηλότονες ερμηνείες, χωρίς να μας αφήνει να αντιληφθούμε το περίτεχνο μοτίβο του.
Ξεκινήστε σήμερα το ταξίδι στη μοναδική φιλμογραφία του και, την επόμενη φορά που θα βρεθείτε σε κάποιο κινηματογραφικό φεστιβάλ, αναζητήστε το όνομά του στο πρόγραμμα. Σίγουρα θα έχει δημιουργήσει άλλη μια «μικρή» ταινία γεμάτη από «μεγάλη» αφηγηματική δεινότητα, πάντοτε με πρωταγωνίστρια την Κιμ Μιν-Χι.
Οι ταινίες:
The Woman who Ran | Η Γυναίκα που Έφυγε