Οι γυναίκες θριαμβεύουν στη Βενετία, τρέιλερ για Σπίλμπεργκ, Ντελ Τόρο και Πολ Τόμας Άντερσον

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Τα βραβεία του Φεστιβάλ της Βενετίας που επιβεβαιώνουν την εντυπωσιακή φετινή τάση επικράτησης γυναικών σκηνοθετών, το τρέιλερ της νέας ταινίας του Στίβεν Σπίλμπεργκ και άλλα κινηματογραφικά νέα της εβδομάδας στα καθιερωμένα Cinobo Frames.
«Το Γεγονός» (L’Evenement) της Όντρεϊ Ντεγουάν

Τα βραβεία στο Φεστιβάλ Βενετίας συνέχισαν την εντυπωσιακή φετινή τάση επικράτησης γυναικών σκηνοθετών στους σημαντικότερους κινηματογραφικούς θεσμούς. Μετά τις Κάννες και το θρίαμβο της Ζουλιά Ντικουρνό με το “Titane” (το οποίο θα δούμε σύντομα αποκλειστικά στις αίθουσες από το Cinobo) αλλά και τα πολλαπλά Όσκαρ του “Nomadland” της Κλοέ Ζάο
(της οποίας το “Καλπάζοντας με το Όνειρο” είναι διαθέσιμο για streaming στο Cinobo, κι η οποία ήταν και μέλος της κριτικής επιτροπής της Βενετίας), ο Χρυσός Λέοντας πήγε στο δραματικό κοινωνικό θρίλερ “L’Evenement” (“Το Γεγονός”) της Όντρεϊ Ντεγουάν. Η ταινία, για μια κοπέλα στη Γαλλία των ‘60s που προσπαθεί εναγωνίως να προχωρήσει σε έκτρωση, που τότε ήταν παράνομη, θα ανοίξει και το επερχόμενο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το Νοέμβριο.

Αυτή η βράβευση αποτελεί μια καλοδεχούμενη αλλαγή ρότας για ένα Φεστιβάλ που τα τελευταία 4 χρόνια είχε επικεντρωθεί σε οσκαρικές και στουντιακές βραβεύσεις. Όχι φυσικά πως έλειψαν αντίστοιχα μεγάλα βραβεία και φέτος. Άλλα δύο μεγάλα από αυτά τα βραβεία πήγαν σε γυναίκες δημιουργούς. Το Σκηνοθεσίας που κέρδισε η Τζέιν Κάμπιον για το “Power of the Dog”, που αναμένεται να παίξει και σημαντικό ρόλο στα φετινά Όσκαρ. Αλλά και το Σεναρίου που πήγε στην Μάγκι Τζίλενχαλ για τη διασκευή της Έλενα Φεράντε στο γυρισμένο στις Σπέτσες “Lost Daughter” με την Ολίβια Κόλμαν.

«Το Χέρι του Θεού» του Πάολο Σορεντίνο

Μεγάλος νικητής ήταν κι ο Πάολο Σορεντίνο, εις διπλούν (υπό μία έννοια). Ο ίδιος ο Σορεντίνο κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής για το “Χέρι του Θεού”, μια αυτοβιογραφική ανασύσταση της Νάπολης των ‘80s κατά την περίοδο της άφιξης του Ντιέγκο Μαραντόνα στην ποδοσφαιρική ομάδα της πόλης. Ενώ ο νεαρός Φιλίπο Σκότι (στο ρόλο, ουσιαστικά, του εφήβου Σορεντίνο) κέρδισε το βραβείο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, που απονέμεται κάθε χρόνο σε έναν ανερχόμενο ηθοποιό.

Το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής πήρε το υβριδικό φιλμ “Il Buco”, για την επιχείρηση χαρτογράφησης μιας εκ των βαθύτερων σπηλιών της Ευρώπης, ενώ στις ερμηνείες τιμήθηκαν η Πενέλοπε Κρουζ για τις “Παράλληλες Μητέρες” του Πέδρο Αλμοδόβαρ, και ο Τζον Αρσίλα για το “On the Job: The Missing 8”.

Η γενική αίσθηση είναι πως η επιτροπή με πρόεδρο τον Μπονγκ Τζουν-χο έκανε καλή δουλειά δίνοντας δίκαιες και ορισμένες τολμηρές βραβεύσεις μέσα από ένα πολύ δυνατό Διαγωνιστικό τμήμα. Η νέα κινηματογραφική σεζόν, έχει επισήμως αρχίσει.

Αξίζει να διαβάσεις

«Ευδοκία» του Αλέξη Δαμιανού.

*Στο πλαίσιο των προβολών της ενέργειας Χώρα, Σε Βλέπω της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (με ψηφιακές αποκαταστάσεις πάνω από 40 τίτλων της ιστορίας του ελληνικού σινεμά), διαβάζουμε στην Popaganda ένα αφιέρωμα στις queer προεκτάσεις πολλών εξ αυτών των φιλμ.

*Με αφορμή το ίδιο αφιέρωμα, θυμόμαστε πώς ο Γιώργος Κουτούζης αφηγείται τη διαδικασία γυρισμάτων της θρυλικής “Ευδοκίας”.

*Τέλος, διαβάζουμε για την “Δοκιμή” του Ζιλ Ντασέν, μία κινηματογραφική πράξη συλλογικής αντίστασης.

*Έτσι θα λειτουργούν πλέον οι κινηματογράφοι (μικτοί ή αμιγείς) σύμφωνα με το νέο ΦΕΚ.

*Ένα εξαιρετικό φετινό αφιέρωμα των Νυχτών Πρεμιέρας εστιάζει στις trans απεικονίσεις στο σινεμά, με ταινίες από το ιστορικής σημασίας “Paris is Burning” και το “Funeral Parade of Roses” ως το “Tangerine” του Σον Μπέικερ και μέχρι τα ελληνικά φιλμ “Στρέλλα” και “Obscuro Barroco”.

Το άλλο μεγάλο αφιέρωμα των φετινών Νυχτών θα αφορά τον Όρσον Γουέλς, πολλά αριστουργήματα του οποίου θα προβληθούν για πρώτη φορά σε αποκαταστημένες κόπιες ή σε εκδοχές πιο κοντά στο όραμα του δημιουργού τους.

*Ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση ύστερα από επιπλοκής της νόσησης με Covid νωρίτερα φέτος το καλοκαίρι.

*Η νέα ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον θα λέγεται οριστικά “Licorice Pizza” και το πρώτο τρέιλερ έχει ήδη προβληθεί… σε κάποιες αίθουσες. Η αγωνία μας παρατείνεται για λίγο ακόμα διάστημα.

*Μεταγραφή-βόμβα καθώς ο Κρίστοφερ Νόλαν έχει νέο κινηματογραφικό σπίτι στη Universal, μετά τον τρόπο με τον οποίο η Warner χειρίστηκε την κυκλοφορία των μεγάλων της φετινών τίτλων.

*Στο αγγλόφωνο ίντερνετ διαβάζουμε το προφίλ του Κλιντ Ίστγουντ στους Los Angeles Times με την αφορμή της κυκλοφορίας του “Cry Macho”, της νέας του ταινίας.

Ενώ στο Film Quarterly αναλύεται το έργο της Γκάρετ Μπράντλεϊ, σκηνοθέτη του αριστουργηματικού περσινού “Time”.

Αξίζει να δεις

Teaser trailer για το πολυαναμενόμενο “Nightmare Alley” του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, με Μπράντλεϊ Κούπερ και Ρούνι Μάρα.

Επίσημο τρέιλερ για το ριμέικ “West Side Story” του Στίβεν Σπίλμπεργκ, που μετά από ένα χρόνο καθυστέρησης αναμένεται ως μια από τις μεγαλύτερες ταινίες του φετινού χειμώνα.

To Notebook συγκεντρώνει αφίσες ταινιών του Ζαν-Πολ Μπελμοντό λίγο μετά τον θάνατο του εμβληματικού ηθοποιού.

Ετικέτες
Μοιράσου το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Πρόσφατα άρθρα

«Fellini Forward»: Ένα ρομπότ ονειρεύεται Φελίνι

Το Cinobo, σε συνεργασία με το Campari φέρνει το μέλλον του σινεμά στις οθόνες μας με την ταινία Fellini Forward, την πρώτη μικρού μήκους ταινία φτιαγμένη με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης, εμπνευσμένη από την καλλιτεχνική ιδιοφυία του Φεντερίκο Φελίνι.

Αληθινές Ιστορίες

Στην κατηγορία «Αληθινές Ιστορίες» του Cinobo δες ταινίες βασισμένες σε αληθινά γεγονότα τόσο κινηματογραφικά που απαθανατίστηκαν για πάντα στη μεγάλη οθόνη. Γιατί η πραγματικότητα πολλές φορές ξεπερνά κάθε φαντασία.