Journal

Το σχέδιο της επιστροφής των Καννών και 20 χρόνια από το «Mulholland Drive»

Το σχέδιο της επιστροφής των Καννών και 20 χρόνια από το «Mulholland Drive»

Το σχέδιο της επιστροφής των Καννών. Πώς είναι οργανωμένο το μεγαλύτερο κινηματογραφικό φεστιβάλ, υπό τις νέες συνθήκες της πανδημίας και ποιους τίτλους αναμένεται να απολαύσουν οι σινεφίλ στην Κρουαζέτ; Διαβάστε περισσότερα μαζί με άλλα κινηματογραφικά νέα της εβδομάδας στα καθιερωμένα Frames.

«Είδαμε πάνω από 2,000 ταινίες» λέει ο Τιερί Φρεμό στο Variety εξηγώντας ποιες είναι οι συνθήκες υπό τις οποίες αναμένεται να επιστρέψει φέτος το μεγαλύτερο κινηματογραφικό Φεστιβάλ του πλανήτη, ύστερα από υποχρεωτικό κενό ενός χρόνου.

Ακόμα και τώρα, τίποτα δεν είναι δεδομένο, μιας και η κατάσταση διαρκώς αλλάζει δραματικά, όμως οι Κάννες μοιάζουν αποφασισμένες φέτος να διεξαχθούν στις προβλεπόμενες ημερομηνίες, με έναρξη την 6η Ιουλίου και το «Annette» του Λέος Καράξ.

Ως μέτρα πρόληψης, οι Κάννες σύμφωνα με τον Φρεμό θα δέχονται επισκέπτες είτε πλήρως εμβολιασμένους, είτε με αρνητικό τεστ, είτε με αντισώματα όχι άνω των 6 μηνών. Ο αριθμός των διαπιστευμένων δεν θα αυξηθεί, όμως θα είναι περισσότερες οι θέσεις. Λέει ο Φρεμό πως «θα δείχνουμε ταινίες σε 4 από τις 12 οθόνες του Cineum, ενός υπέροχου νέου multiplex στις Κάννες, που θα ανοίξει τις πόρτες του πάνω στην ώρα για το Φεστιβάλ». Ακόμα, θα προγραμματιστούν περισσότερες open air προβολές καθώς και προβολές εκτός συναγωνισμού στη μεγάλη Debussy αίθουσα, αλλά και περισσότερα midnight screenings.

Ταυτόχρονα, αυτό θα συμπέσει με την πρόθεση του Φεστιβάλ να επιστρέψει το Ένα Κάποιο Βλέμμα στις ρίζες του, δηλαδή προβάλλοντας ταινίες νέων δημιουργών ή προκλητικών και προσωπικών φιλμ. Αυτό σημαίνει πως ο συναγωνισμός για τις θέσεις στο επίσημο πρόγραμμα θα είναι σκληρός, μιας και μετράμε ήδη όχι μόνο τις περσινές ταινίες αλλά και όσες γυρίστηκαν στο ενδιάμεσο.

«Η θέληση για δημιουργία ήταν πιο δυνατή από οτιδήποτε», λέει ο Φρεμό, που εξηγεί πως η πανδημία ήταν παρούσα σε λιγοστές μόνο από τις ταινίες που είδαν, είτε λόγω θέματος (χαρακτήρες αποκλεισμένοι σε έναν χώρο, για παράδειγμα) ή επειδή βλέπουμε κόσμο να φοράει μάσκες. «Σε 50 χρόνια, αυτές οι ταινίες θα είναι ένα curiosity».

Η επιλογή περιλαμβάνει ήδη τις νέες ταινίες των Λέος Καράξ και Πολ Βερχόφεν, ενώ τίτλοι που φημολογούνται έντονα περιλαμβάνουν το «Three Floors» του Νάνι Μορέτι, το «Petrov’s Flu» του Κίριλ Σερεμπρένικοφ, το «Titane» της Ζουλιά Ντουκουρνό, το «A Hero» του Ασγκάρ Φαρχαντί και το «Paris, 13th District» του Ζακ Οντιάρ, ενώ αναμένεται και η πρεμιέρα του «French Dispatch» του Γουές Άντερσον. Ο Φρεμό έχει επίσης αναφέρει πως θα παιχτεί στο Φεστιβάλ ένα «πλανητικό μπλοκμπάστερ» σηκώνοντας φημολογία για πιθανή πρεμιέρα του «Dune» (που ως τώρα αναμενόταν στη Βενετία) ή πιθανώς ακόμα και του «Eternals» της Κλόε Ζάο.

Αναλυτικά όλη η συνέντευξη βρίσκεται στο Variety.

 

Αξίζει να διαβάσεις

*Διαβάζεται με δυνατή μουσική: Στο Cinobo blog θυμόμαστε 8 κορυφαίες μουσικές στιγμές της φιλμογραφίας του Τζιμ Τζάρμους, του οποίου 4 σημαντικά φιλμ βλέπουμε σε streaming στο Cinobo.

*Το «Mulholland Drive» του Ντέιβιντ Λιντς κλείνει 20 χρόνια από την πρεμιέρα του και το monopoli θυμάται τις διάφορες θεωρίες πάνω στην ταινία, ενώ σε ένα παλιότερο κείμενο το Flix γράφει για την πορεία του φιλμ από την τηλεόραση στη μεγάλη οθόνη. Το αριστούργημα του Λιντς έχει βρεθεί στην 1η θέση της συλλογικής λίστας του BBC για τις καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα, ενώ είχε βρεθεί στην 28η θέση της μία-φορά-τη-δεκαετία λίστας του Sight & Sound για τα καλύτερα φιλμ στην ιστορία του σινεμά. Εκεί, βρίσκεται δεύτερο ανάμεσα στις ταινίες του 21ου αιώνα, μετά μόνο από την «Ερωτική Επιθυμία» του Γουόνγκ Καρ Γουάι.

*Το Αθηνόραμα συγκεντρώνει μια λίστα όλων των θερινών κινηματογράφων που ανοίγουν αυτή την εβδομάδα.

*Το Another Screen, δηλαδή το ελεύθερο streaming project του φεμινιστικού περιοδικού Another Gaze, διοργανώνει μια ρετροσπεκτίβα ταινιών από Παλαιστίνιες δημιουργούς, που θα τρέχει όλο το μήνα.

*Αυτά είναι τα 6 works in progress που θα παρουσιαστούν στο τμήμα Thessaloniki Goes to Cannes φέτος.

*Το Cinemagazine αποχαιρετά τον εκπληκτικό Τσαρλς Γκρόντιν, του «Heartbreak Kid» και του «Midnight Run».

*Οι υποψήφιες ταινίες των φετινών βραβείων Ίρις θα προβληθούν για μια βδομάδα στο σινεμά Άνεσις, 3 με 9 Ιουνίου.

*Τι ταινίες βλέπουμε φέτος στα θερινά; Μερικές επιλογές από Popaganda, Cinemagazine και Luben.

*To Daily Beast αναφέρει πως στην Ιαπωνία όλο και περισσότεροι αντιτίθενται στη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων. Στο ρεπορτάζ συμμετέχει κι ο Τακέσι Κιτάνο που αναφέρει πως οι Αγώνες πρέπει να δοθούν στην Ελλάδα.

*Σε διάφορα άλλα νέα: Το «Northman» του Ρόμπερτ Έγκερς ολοκλήρωσε γυρίσματα και θα κυκλοφορήσει το 2022, το «Card Counter» του Πολ Σρέιντερ θα κυκλοφορήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο (πιθανή πρεμιέρα στη Βενετία;), το «Attack the Block» θα αποκτήσει σίκουελ με τη συμμετοχή ξανά του Τζον Μπογιέγκα.

*Οι New York Times γράφουν για το θαυμάσιο «Underground Railroad» του Μπάρι Τζένκινς.

Αξίζει να δεις

Η φετινή αφίσα του Δεκαπενθήμερου των Σκηνοθετών που επιστρέφει μαζί με τις Κάννες.

 

Maggie Cheung, Wong Kar Wai, and Tony Leung at Cannes Film Festival for the premiere of IN THE MOOD FOR LOVE in 2000. pic.twitter.com/zGGrg2KsW9

— Film at Lincoln Center (@FilmLinc) May 20, 2021

 

Μάγκι Τσέουνγκ, Τόνι Λιουνγκ και Γουόνγκ Καρ Γουάι στο Φεστιβάλ των Καννών του 2000 για την πρεμιέρα της «Ερωτικής Επιθυμίας».

 

c 🍿 i 🍿 n 🍿 e 🍿 m 🍿 a pic.twitter.com/i4vpvBeoYU

— Letterboxd (@letterboxd) May 17, 2021

 

Όταν οι κινηματογραφικοί χαρακτήρες αγαπούν την αίθουσα όσο κι εμείς.

 

Ώρα για ταινία 

H ταινία Ερωτική Επιθυμία είναι διαθέσιμη online στο Cinobo

0 Σχόλια

Ταξινόμηση κατά

Σχετικά Journal posts

Journal

Εδώ σημειώνουμε όλα όσα θέλουμε να πούμε για το σινεμά του Cinobo, και όχι μόνο. Μάθε τα πάντα για τις Πρεμιέρες, τις Συλλογές και τα Προσεχώς, ενημερώσου για την επικαιρότητα στα Frames, πήγαινε behind the scenes στα Extras και εξερεύνησε πολλά ακόμα στα Misc.

Creative Europe Media
European Union
EPAnEK
elevate web