Ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα οι υποψηφιότητες των Όσκαρ, λίγο πολύ αναμενόμενες βάσει των πρόσφατων δεδομένων αλλά ταυτόχρονα γεμάτες ιστορικές πρωτιές αλλά και ταινίες που για μεγάλο μέρος του κοινού συνεχίζουν να αποτελούν -λόγω των φετινών συνθηκών- κάτι σαν μυστήριο.
Το «Mank» του Ντέιβιντ Φίντσερ επιβεβαίωσε τις εδώ και μήνες προβλέψεις πετυχαίνοντας 10 υποψηφιότητες, τόσο σε τεχνικές κατηγορίες, όσο και σε ερμηνευτικές (Γκάρι Όλντμαν, Αμάντα Σάιφριντ), αλλά και Ταινία-Σκηνοθεσία. Η απουσία του από την κατηγορία Σεναρίου όμως μας υποψιάζει για το ότι ίσως και να μην είναι στην πραγματικότητα φαβορί πουθενά.
Αντιθέτως, ως φαβορί φαντάζει το «Nomadland» της Κλόε Ζάο, υποψήφιο για Ταινία, Σκηνοθεσία, Σενάριο, Α’ Γυναικείο Ρόλο, Μοντάζ και Διεύθυνση Φωτογραφίας- 6 υποψηφιότητες, εκ των οποίων οι 4 προσωπικές για την ίδια τη δημιουργό του φιλμ, που αναμένεται να έχει μια σπουδαία οσκαρική βραδιά.
Η Ζάο είναι συνυποψήφια για το Όσκαρ Σκηνοθεσίας με την Έμεραλντ Φενέλ του πολυσυζητημένου «Promising Young Woman» με την Κάρεϊ Μάλιγκαν (πιθανό φαβορί στον Α’ Γυναικείο Ρόλο), η πρώτη φορά στην ιστορία που δύο γυναίκες είναι ταυτόχρονα υποψήφιες στην κατηγορία. Μαζί με αυτές και τον Φίντσερ, συναντάμε τον Λι Άιζακ Τσανγκ του «Minari» και, σε μια σπουδαία έκπληξη σαν αυτές που συχνά-πυκνά μας επιφυλάσσουν οι σκηνοθέτες, τον Τόμας Βίντερμπεργκ του «Another Round», που ξεκάθαρα έτσι αποτελεί φαβορί για το Διεθνές Φιλμ.
(Τρεις ταινίες του Τόμας Βίντερμπεργκ είναι διαθέσιμες για streaming στο Cinobo και μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τον σκηνοθέτη στο σχετικό μας προφίλ της καριέρας του.)
Υποψήφιες για Καλύτερη Ταινία μαζί με «Mank», «Nomadland», «Minari» και «Promising Young Woman» είναι η «Δίκη των 7 του Σικάγου» του Άαρον Σόρκιν, το «The Father» του Φλόριαν Ζέλερ (με Ολίβια Κόλμαν και Άντονι Χόπκινς υποψήφιους για ερμηνείες), και δύο φιλμ που μοιάζουν να παίρνουν φόρα την κατάλληλη στιγμή: «Sound of Metal» του Ντάριους Μάρντερ και «Judas and the Black Messiah» του Σάκα Κινγκ.
Σε άλλες αξιοσημείωτες υποψηφιότητες, ο Τσάντγουικ Μπόουζμαν είναι υποψήφιος (και φαβορί) για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για το «Ma Rainey’s Black Bottom», ο Γιώργος Λαμπρινός είναι υποψήφιος για το Όσκαρ Μοντάζ για το «The Father» κι ο Φαίδων Παπαμιχαήλ για τη Διεύθυνση Φωτογραφίας της «Δίκης» του Σόρκιν, το σίκουελ «Borat Subsequent Moviefilm» είναι υποψήφιο για Όσκαρ Σεναρίου και Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου (για τη Μαρία Μπακαλόβα), το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ «Collective» επαναλαμβάνει το αξιοσημείωτο περσινό double υποψηφιοτήτων για Ντοκιμαντέρ και για Διεθνές Φιλμ που είχε πετύχει το «Honeyland» (διαθέσιμο για streaming στο Cinobo), ενώ συζητήσεις έχει προκαλέσει η διπλή υποψηφιότητα του «Judas and the Black Messiah» στην κατηγορία Β’ Ανδρικού Ρόλου, τόσο για τον Ντάνιελ Καλούγια όσο και για τον Λακίθ Στάνφιλντ, αφήνοντας το φιλμ χωρίς -τυπικά- κάποιον Α΄Ρόλο.
Όλες οι υποψηφιότητες αναλυτικά στο σάιτ των Όσκαρ.