Η εβδομάδα στο Cinobo: Οι μεγάλες επιτυχίες του Κλοντ Σαμπρόλ και μια υπέροχη «Βάντα»

Με μια ματιά, ό,τι καινούριο θα δούμε στο Cinobo αυτή την εβδομάδα, από 13 ως 19 Δεκεμβρίου.

Μετά τους Φρανσουά Τριφό και Ερίκ Ρομέρ, το Cinobo συνεχίζει την παρουσίαση μέρους των φιλμογραφιών των σκηνοθετών που συνδέθηκαν στην αρχή της καριέρας τους με τη γαλλική Nouvelle Vague των ‘60s.

Πώς ξεχωρίζεις τις πιο must ταινίες από μια φιλμογραφία σαν του Κλοντ Σαμπρόλ; Το Cinobo το έκανε για σένα. 5 ψηφιακά αποκατεστημένες ταινίες του θρυλικού γάλλου σκηνοθέτη έρχονται σε ένα αφιέρωμα που αναδεικνύει τη μαεστρία του αλλά και τις δημιουργικές συνεργασίες που ανέπτυξε με τις σπουδαιότερες γαλλίδες ηθοποιούς.

Ακόμα, στην πλατφόρμα έρχεται σε αποκλειστικότητα η ιδιόμορφη δραματική κομεντί «Μη Φεύγεις, Βάντα!» αλλά και το αισθηματικό πολεμικό δράμα «Ο Πόλεμος Μέσα τους».

Αναλυτικά οι νέες αφίξεις στο Cinobo:

Spotlight Cinobo

Κλοντ Σαμπρόλ x5

Μετά τους Φρανσουά Τριφό και Ερίκ Ρομέρ, το Cinobo συνεχίζει την παρουσίαση μέρους των φιλμογραφιών των σκηνοθετών που συνδέθηκαν στην αρχή της καριέρας τους με τη γαλλική Nouvelle Vague των ‘60s. Η συνέχεια αφορά έναν σκηνοθέτη που αγαπήθηκε αρκετά από το ελληνικό κοινό που τον γνώρισε με τον χαρακτηρισμό «Γάλλος Χίτσκοκ», καθώς χρησιμοποίησε το σασπένς ως εργαλείο για να εμβαθύνει στα εσωτερικά της επαρχιακής (κυρίως) αστικής τάξης.

10 χρόνια μετά τον θάνατό του, το 2020, ανακοινώθηκε από την MK2 η αποκατάσταση 5 ταινιών που ξεκινούν από τις αρχές της δεκαετίας του ‘90, μιας εξαιρετικά γόνιμης περιόδου για τον ίδιο. Οι ταινίες που αποκαταστάθηκαν και οι αντίστοιχες ηθοποιοί που ερμηνεύουν τις βασικές ηρωίδες είναι τα «Σε Ζηλεύω» (1994) με την Εμανουέλ Μπεάρ, «Η Τελετή» (1995) με τις Σαντρίν Μπονέρ και Ιζαμπέλ Ιπέρ, το «Τέρμα Τ’ Αστεία» (1997) επίσης με την Ιπέρ, το «Μερσί για τη Σοκολάτα» (2000) με την Άννα Μουγκλαλίς και το «Άνθος του Κακού» (2003) με τη Ναταλί Μπαγιέ.

Η Τελετή (A Judgement in Stone | La Cérémonie)
Μια μακιαβελική ταχυδρομική υπάλληλος. Μια αφελής οικιακή βοηθός. Μια μεγαλοαστική οικογένεια. Ένα έγκλημα. Στην πιο γνωστή και καλύτερη από τις εφτά συνεργασίες του Κλοντ Σαμπρόλ με την Ιζαμπέλ Ιπέρ, το έγκλημα είναι μια πράξη ταξικής εκδίκησης και κυριολεκτικά παγώνει το αίμα. Όχι μόνο λόγω της αγριότητας, αλλά κυρίως λόγω της νομοτέλειας του, δοσμένης με ανατομική ακρίβεια.

Μερσί για τη Σοκολάτα (Nightcap | Merci Pour Le chocolat)
Ένας διάσημος πιανίστας και η διευθύνουσα σύμβουλος μιας σοκολατοποιίας παντρεύονται, όμως είναι και για τους δύο ο δεύτερος γάμος. Ο πιανίστας έχει ήδη έναν έφηβο γιο, του οποίου η μητέρα είχε πεθάνει στη γέννα. Στη ζωή τους τότε θα εισβάλει μια νεαρή πιανίστρια που πιστεύει πως ίσως και να είναι εκείνη η πραγματική του κόρη. Τότε θα κάνει την εμφάνισή του ο μακιαβελικός χαρακτήρας της νέας συζύγου.

Τέρμα τ’ Αστεία (The Swindle | Rien ne Va Plus)
Ένα ζευγάρι μικροαπατεώνων που οργώνει τα πολυτελή ξενοδοχεία της Ευρώπης σε αναζήτηση θυμάτων μπλέκει σε περιπέτειες εξαιτίας μιας βαλίτσας γεμάτης με “βρώμικο” χρήμα. Ο Κλοντ Σαμπρόλ γιορτάζει την 50η ταινία της πλούσιας φιλμογραφίας του παρέα με την αγαπημένη του Ιζαμπέλ Ιπέρ και με μια ανάλαφρη και κοσμοπολίτικη διάθεση χιτσκοκικού μυστηρίου.

Το Άνθος του Κακού (The Flower of Evil | La Fleur du Mal)
Μία δημοτική σύμβουλος της πόλης του Μπορντό φιλοδοξεί να καταλάβει το δημαρχιακό θώκο. Η προεκλογική εκστρατεία που ετοιμάζει κινδυνεύει ξαφνικά από ένα ανώνυμο σκληρό γράμμα το οποίο απειλεί την οικογένεια της, συσχετίζοντας την με τους Ναζί και συνδέοντας ένα μέλος της με ένα φόνο πίσω στα 1944. Κάποιοι υποψιάζονται πως πίσω από το λίβελο αυτό κρύβεται κάποια ακροδεξιά ομάδα, ενώ κάποιοι άλλοι νομίζουν πως το γράμμα προέρχεται από τον ερωτύλο σύζυγό της, ο οποίος είναι εξοργισμένος με τις πολιτικές φιλοδοξίες της γυναίκας τους. Στο προεκλογικό διάστημα των δύο εβδομάδων, πολλά μυστικά θα αποκαλυφθούν, πολλά προσωπεία θα πέσουν και πολλοί αθώοι θα δηλώσουν ένοχοι.

Σε Ζηλεύω (Torment | L’Εnfer)
Ένας άνδρας αρχίζει να υποπτεύεται ότι η σύζυγός του τον απατά και βυθίζεται σταδιακά σε μια παρανοϊκή κόλαση που θα τον οδηγήσει στο έγκλημα. Ένα από τα πιο διάσημα ανολοκλήρωτα projects στην ιστορία του σινεμά, το «L’ Enfer» του Ανρί Ζορζ Κλουζό με τη Ρόμι Σνάιντερ, βρίσκει άξιους συνεχιστές τόσο στο πρόσωπο του Κλοντ Σαμπρόλ, ο οποίος δίνει στην ταινία τη δική του σαρδόνια οπτική γωνία, όσο και στην κολασμένα σαγηνευτική μορφή της Εμανουέλ Μπεάρ.

Από τις 13 Δεκεμβρίου στο Cinobo

Cinobo Exclusives

Μη Φεύγεις, Βάντα! (My Wonderful Wanda | Wanda, Mein Wunder)
Μπετίνα Ομπερλί
Play Video

Μια τριανταπεντάχρονη οικιακή βοηθός από την Πολωνία φροντίζει ένα ζευγάρι ηλικωμένων στην πολυτελή τους βίλα στην Ελβετία. Όταν ξαφνικά μείνει έγκυος, η ταυτότητα του πατέρα θα οδηγήσει σε ευτράπελες αποκαλύψεις. Με πνευματώδεις στιχομυθίες και σπιντάτο σκηνοθετικό ρυθμό, η Μπετίνα Όμπερλι κλέβει τις εντυπώσεις και υπογράφει την αναπάντεχα feelgood έκπληξη της χρονιάς από την Ελβετία.

Από τις 14 Δεκεμβρίου στο Cinobo

New in Cinobo

Ο Πόλεμος Μέσα τους (A War Within | I Κrig & Kærlighed)
Κάσπερ Τόρστινγκ

Ύστερα από τρία χρόνια στο μέτωπο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, ένας άντρας επιστρέφει στην οικογένειά του. Μα τίποτα δεν είναι όπως πριν καθώς ένας γοητευτικός Γερμανός αξιωματικός διεκδικεί μια θέση στη ζωή της συζύγου και του γιου του. Το δίλημμα «πατρίδα ή οικογένεια» βαραίνει τη ψυχή ενός Δανού στρατιώτη σε μια ανθρώπινη ιστορία σε πολεμικό φόντο, που περιγράφει τις απώλειες που προκύπτουν όταν η κανονική ζωή σταματά να υφίσταται.

Από τις 17 Δεκεμβρίου στο Cinobo

Checklist εβδομάδας

Ετικέτες
Μοιράσου το άρθρο
Πρόσφατα άρθρα

Επιστροφή στο μέλλον: Το Cinobo ταξιδεύει στο Sci-Fi

Ταξίδια στο διάστημα, στον χρόνο και σε εικονικούς κόσμους. Φοβίες και όνειρα για το μέλλον. Γκοντάρ και σύγχρονοι geeks. Το Cinobo εξερευνά το πιο φιλόδοξο, ευρύ και μεγαλοπρεπές κινηματογραφικό είδος και κοιτά προς το άπειρο μέσα από 17 ταινίες, σε ένα πολυποίκιλο αφιέρωμα στις διαφορετικές εκφάνσεις του.

«Αγέλη Προβάτων»: τελικά είστε λύκοι ή πρόβατα;

Μια ομάδα ντόπιων και δυο ξένοι, ένα καφενείο, ένα μπαρ, ένα παρηκμασμένο μοτέλ, μερικά αυτοκίνητα και μια γερή δόση τοξικής αρρενωπότητας συνθέτουν ένα σύγχρονο φιλμ νουάρ στην ελληνική επαρχία του σήμερα, κι εμείς διαβάζουμε τα λόγια του σκηνοθέτη Δημήτρη Κανελλόπουλου για την ταινία.