Μπορεί το κινηματογραφικό industry να αλλοιωθεί ανεπιστρεπτί μέσα σε μια νύχτα;
Η Warner Bros ανακοίνωσε χθες το σοκαριστικά τολμηρό πλάνο του στούντιο για όλο το 2021, σύμφωνα με το οποίο όλες οι ταινίες του προγράμματος, όλες ανεξαιρέτως, θα κυκλοφορήσουν στην Αμερική ταυτόχρονα σε streaming μαζί με την κυκλοφορία τους στις αίθουσες.
Η Warner Bros ανακοίνωσε χθες το σοκαριστικά τολμηρό πλάνο του στούντιο για όλο το 2021, σύμφωνα με το οποίο όλες οι ταινίες του προγράμματος, όλες ανεξαιρέτως, θα κυκλοφορήσουν στην Αμερική ταυτόχρονα σε streaming μαζί με την κυκλοφορία τους στις αίθουσες.
Το στούντιο είχε υπάρξει το πιο υπομονετικό μέσα στην όλη αβεβαιότητα του 2020, διατηρώντας για αρκετό καιρό τις ίδιες ή έστω κάποιες αισιόδοξες ημερομηνίες κυκλοφορίας για τις μεγάλες τους παραγωγές, κυκλοφορώντας μάλιστα μια εξ αυτών: Το “Tenet” του Κρίστοφερ Νόλαν. Το “Tenet” είχε μια αξιοπρεπή διαδρομή στο παγκόσμιο box office δεδομένων των συνθηκών αν και στην ίδια την Αμερική η κυκλοφορία ήταν ιδιαίτερα απογοητευτική.
Η Warner αποφάσισε λοιπόν πριν λίγες μέρες να κυκλοφορήσει το επόμενο μεγάλο τους blockbuster, το “Wonder Woman 1984” της Πάτι Τζένκινς, ταυτόχρονα σε όποιο κύκλωμα αιθουσών επιβιώνει αυτή τη στιγμή, αλλά και στη νέα συνδρομητική τους υπηρεσία, το HBO Max, για περιορισμένη κυκλοφορία ενός μήνα. Σημειώνοντας μάλιστα πως, σε αντίθεση με την αντίστοιχη κυκλοφορία της “Mulan” από τη Disney, η πολυαναμενόμενη ταινία δε θα επιβάρυνε με κανένα επιπλέον κόστος τους συνδρομητές.
Η κίνηση σίγουρα έγινε ως μέτρο πρόληψης για την αβεβαιότητα των επόμενων μηνών, αλλά ταυτόχρονα η Warner θέλησε να χρησιμοποιήσει έναν τόσο μεγάλο τίτλο ως διαφήμιση για τη νέα της πλατφόρμα στην οποία έχει ποντάρει τα πάντα- και η οποία δεν είχε το ξεκίνημα που η εταιρεία ήλπιζε. Όποια κι αν ήταν η αντίδραση στα νέα για τη “Wonder Woman”, μάλλον ήταν αρκετά ενθαρρυντικά γιατί πριν περάσει πολύς καιρός, το στούντιο έριξε τη μεγάλη βόμβα:
Πως την ίδια τακτική θα ακολουθήσει για όλο, ανεξαιρέτως, το πρόγραμμα του 2021.
Αυτό συμπεριλαμβάνει από μεγάλα υπερηρωικά και μη μπλοκμπάστερ (σαν το “The Suicide Squad” ή το “Godzilla vs. Kong”) μέχρι πιο προσωπικά πρότζεκτ (σαν το “Sopranos” πρίκουελ “The Many Saints of Newark”), κι από οικογενειακά θεάματα (“Tom and Jerry”, “Space Jam: A New Legacy”) μέχρι το “Dune” και το “The Matrix 4” που μόλις πριν λίγες βδομάδες ολοκλήρωσε γυρίσματα στη Γερμανία και μοιάζουν αμφότερα σαν ταινίες που πραγματικά θέλουν τη μεγάλη οθόνη τους.
«Κανείς δεν θέλει τις ταινίες πίσω στη μεγάλη οθόνη περισσότερο από ό,τι εμείς. Ξέρουμε πως το νέο περιεχόμενο είναι ο παλμός της κινηματογραφικής αίθουσας, αλλά πρέπει να το εξισορροπήσουμε με την πραγματικότητα πως τα περισσότερα σινεμά στις Η.Π.Α. Θα λειτουργούν πιθανότατα με περιορισμένη χωρητικότητα διαμέσου του 2021», είπε η Αν Σάρνοφ, CEO των WarnerMedia Studios.
Αυτό είναι οπωσδήποτε ένα μέρος της αλήθειας, εξίσου μεγάλο ρόλο στην οποία παίζει και η ανάγκη της Warner για το προμοτάρισμα του HBO Max- η πανδημία προσφέρει μια ‘λογική’ ευκαιρία να θυσιαστεί όλο το πλάνο του ‘21 υπέρ της νέας υπηρεσίας. Είναι σίγουρα μια ανακοίνωση που θα δημιουργήσει σαρωτικά κύματα στη βιομηχανία το επόμενο διάστημα, που θα γεννήσει απορίες και αντιδράσεις. Και θεωρητικά πρόκειται για μια απόφαση που δεν θα επηρεάσει άμεσα τις χώρες εκτός Η.Π.Α., όπου δεν προσφέρεται το HBO Max και οι κυκλοφορίες θα γίνουν κανονικά στα τοπικά σινεμά, όμως οπωσδήποτε θα αλλάξει πολλά από τα δεδομένα.
Αξίζει να διαβάσεις
*To Cinobo παρουσιάζει στην πλατφόρμα το σπουδαίο ντοκιμαντέρ “Δεν Είμαι ο Νέγρος Σου” και με αφορμή αυτό γράφουμε για την κληρονομιά του Τζέιμς Μπόλντουιν.
*Το Αθηνόραμα επιχειρεί μια τιτάνια λίστα των 100 καλύτερων σκηνών στην ιστορία του σινεμά, ξεκινώντας από τις θέσεις 100-91.
*Οι πρώτες κριτικές για το “Mank” του Ντέιβιντ Φίντσερ στο ελληνικό ίντερνετ: 4 αστεράκια στο Flix, 4μιση από τη LiFo, θετικές αποτιμήσεις σε Popaganda και Oneman, ενώ το Cinemagazine βρίσκεται προς την αρνητική πλευρά. Στο Notebook επίσης διαβάζουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη με τον διευθυντή φωτογραφίας της ταινίας πάνω στο συναρπαστικό look της.
*Το TVXS γιορτάζει τα 90ά γενέθλια του Ζαν-Λικ Γκοντάρ με ένα χορταστικό αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του.
*Άλλη μία μεγάλη λίστα που συζητήθηκε πολύ στο ίντερνετ την εβδομάδα που πέρασε, εκείνη των 25 κορυφαίων ηθοποιών του 21ου αιώνα, όπως τους παρουσιάζουν οι New York Times.
*Το Sight & Sound κατατάσσει ως #1 μη αγγλική παραγωγή κινηματογραφικής συλλογής, την έκδοση της Criterion για το έργο της Ανιές Βαρντά. Τη φιλμογραφία της Βαρντά μπορείτε να απολαύσετε και στο Cinobo, όπου streamάρουν 10 σημαντικές ταινίες, ανάμεσα στις οποίες το ντεμπούτο της και το υποψήφιο για Όσκαρ πρόσφατο ντοκιμαντέρ της.
*Στο elcuture διαβάζουμε για το πολυσυζητημένο “Lovers Rock” του Στιβ Μακουίν, το δεύτερο φιλμ στη συλλογή 5 ταινιών “Small Axe” του BBC.
*Το νέο βιβλίο του Τζόναθαν Κόου εστιάζει στα γυρίσματα της “Fedora” στην Ελλάδα και στο blog διαβάζουμε για το παρασκήνιο του φιλμ του Μπίλι Γουάιλντερ, το οποίο streamάρει στο Cinobo.
*Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα εξηγεί στους New York Times το παρασκήνιο της δημιουργίας του νέου cut για τον “Νονό ΙΙΙ” που πρόκειται να κυκλοφορήσει αυτές τις μέρες.
*Το New Republic μιλά για το πολιτικό υπόβαθρο των ταινιών του Γουόνγκ Καρ Γουάι με αφορμή το νέο restoration τους υπό την επίβλεψη του ίδιου του σκηνοθέτη.
Αξίζει να δεις
- TOP 10 2020 des @cahierscinema - pic.twitter.com/m2xUv55yIt
— Cahiers du Cinéma (@cahierscinema) December 2, 2020
Τα Cahiers du Cinema ανακοίνωσαν την τοπ-10 λίστα του 2020 και στην κορυφή βρίσκεται το εξαιρετικό “City Hall” του Φρέντερικ Γουάιζμαν. Στην αντίστοιχη λίστα του ΤΙΜΕ, #1 είναι το “First Cow” της Κέλι Ράιχαρντ.
To Parallaxi παρουσιάζει ένα απολαυστικό αφιέρωμα στους ιστορικούς κινηματογράφους της Θεσσαλονίκης με φωτογραφίες από τις αρχές του αιώνα. Του προηγούμενου.
H ταινία Fedora είναι διαθέσιμη online στο Cinobo