Η εβδομάδα στο Cinobo: Female Gaze, Σελίν Σιαμά και Κλερ Ντενί
Με μια ματιά, ό,τι καινούριο θα δούμε στο Cinobo αυτή την εβδομάδα, από 14 ως 20 Σεπτεμβρίου.
Η εβδομάδα στο Cinobo: Female Gaze, Σελίν Σιαμά και Κλερ Ντενί
Με μια ματιά, ό,τι καινούριο θα δούμε στο Cinobo αυτή την εβδομάδα, από 14 ως 20 Σεπτεμβρίου.
Παρουσιάζουμε μια νέα ενότητα ταινιών στο Cinobo, αφιερωμένη σε διακεκριμένες ταινίες από σημαντικές γυναίκες δημιουργούς, ταινίες κλασικές και σύγχρονες, σκηνοθέτες, θρυλικές και ανερχόμενες, έργα μεγάλου μήκους και μικρού. Η ενότητα συστήνεται αυτή την εβδομάδα μέσα από εναρκτήρια συλλογή και μια σειρά από νέες προσθήκες στη βιβλιοθήκη μας, ταινιών που φέρνουν ένα άλλο βλέμμα στο σινεμά του σήμερα.
Στο πλαίσιο του Female Gaze αφιερώματος, παρουσιάζουμε σε πρώτη πανελλήνια προβολή το «LoveTrue» της ραγδαία ανερχόμενης Άλμα Χαρ’ελ (την οποία ο Μπονγκ Τζουν-χο συμπεριέλαβε στη λίστα με τους πιο συναρπαστικούς νέους σκηνοθέτες αυτή τη στιγμή παγκοσμίως), το «Tomboy» της πολυβραβευμένης Σελίν Σιαμά (του «Πορτρέτου Μιας Γυναίκας Που Φλέγεται»), το βαλκανικό «Western» της Βαλέσκα Γκρίζεμπαχ, την «Τρελή Αγάπη» της Τζέσικα Χάουσνερ, τη «Νέα Γυναίκα» της Λεονόρ Σεράιγ ενώ στα Sunday Classics της Κυριακής βλέπουμε ξανά το σπουδαίο «Chocolat» της μεγάλης Κλερ Ντενί.
Αναλυτικά οι νέες αφίξεις στο Cinobo:
Συλλογές
Female Gaze
Όσο κι αν ακούγεται οξύμωρο, ο πρωταρχικός στόχος του Female Gaze, του μεγάλου αφιερώματος του μήνα για το Cinobo, είναι να αποτελεί το τελευταίο του πάνω σε αυτό το θέμα. Ο λόγος είναι απλός, το να μιλάμε για την «εξαίρεση» του γυναικείου βλέμματος πάνω στον κινηματογραφικό φακό είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να συζητιέται 100 και πλέον χρόνια μετά τη ανάδειξη του σινεμά σε βιομηχανία. Μοιάζει σαν αργοπορημένη ενηλικίωση ενός μέσου που ενώ ανεβοκατέβαζε θεούς και μόδες, διαμόρφωνε συνειδήσεις, ψυχαγωγούσε και εκπαίδευε, είχε «ξεχάσει» να αναρωτηθεί γιατί δημιουργείται κυρίως από λευκούς άνδρες, τουλάχιστον στην κορυφή της πυραμίδας της παραγωγής του – τα φιλμ δηλαδή που απευθύνονται στο μαζικό κοινό.
Η δεκαετία που ολοκληρώθηκε μοιάζει με μία δυναμική επανεκκίνηση στην παγκόσμια παραγωγή που ανοίγεται ακομπλεξάρισματα στα φύλα και χρώματα και το αποτέλεσμα φαίνεται στις οθόνες μας. Σε ότι αφορά το πρώτο κομμάτι, οι ταινίες που σκηνοθετούνται πλέον από γυναίκες είναι πολύ περισσότερες και δεν αφορούν αποκλειστικά την κατηγορία των μικρών budget. Το αναμενόμενο αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία μιας νεάς ματιάς στο περιεχόμενο την οποία ομαδοποιούμε πλάι σε κλασικά πλέον ονόματα από το παρελθόν, όπως της Ανιές Βαρντά και της Κλερ Ντενί, στεκόμενοι όχι μόνο στην ποιότητα της δουλειάς αλλά και στην ποσότητα. Γιατί το Female Gaze ήρθε για να μείνει.
Cinobo πρεμιέρες
LoveTrue
Ένα ζευγάρι στην Αλάσκα προσπαθήσει να ζήσει ένα ελπιδοφόρο ρομάντσο παρά τις πρακτικές δυσκολίες και την στρίπερ καριέρα της κοπέλας. Στην Χαβάη το ελεύθερο πνεύμα του Γουίλι δοκιμάζεται όταν συνειδητοποιεί πως ο γιος του δεν είναι βιολογικά δικός του. Κι η τραγουδίστρια Βίκτορι φιλοσοφεί πάνω στην πίστη και εμπιστοσύνη καθώς ερμηνεύει στους δρόμους της Νέας Υόρκης μαζί με τα αδέρφια της και τον πατέρα τους.
Ακολουθώντας τρεις εκπληκτικές ιστορίες αγάπης σε εντελώς διαφορετικά αμερικανικά τοπία και χρησιμοποιώντας κινηματογραφικές εκφράσεις περασμένων αναμνήσεων και κάθε πιθανού μέλλοντος, η ταινία αποτελεί μια μοναδική εξερεύνηση των προκλήσεων που μπορεί να παρουσιάσει η αγάπη και του πώς οι παρελθοντικές εμπειρίες μας διαμορφώνουν τις αποφάσεις που λαμβάνουμε όταν εξαφανίζεται η φαντασίωση της Αληθινής Αγάπης. Το βραβευμένο φιλμ της Άλμα Χάρ’ελ, που ο Μπονγκ Τζουν-χο συμπεριέλαβε στους 20 σκηνοθέτες “που αλλάζουν το σινεμά αυτή τη στιγμή”.
New in Cinobo
Αγοροκόριτσο (Tomboy)
Ένα δεκάχρονο αγοροκόριτσο μετακομίζει με τους γονείς της και την αδελφή της σε ένα προάστιο του Παρισιού. Ως νέα στη περιοχή, δοκιμάζει να πιάσει φιλίες με μια συνομήλική της, η οποία είναι το μοναδικό κορίτσι σε μια παρέα γεμάτη αγόρια. H κοπέλα, κρίνοντας από το κάθε άλλο παρά κοριτσίστικο φέρσιμό της, το κοντοκουρεμένο της κεφάλι και το ντύσιμό της, την περνά για αγόρι. Τότε εκείνη, θεωρώντας ότι θα γίνει πιο εύκολα αποδεκτή, συστήνεται στην παρέα ως τέτοιο, χωρίς να έχει την παραμικρή υποψία που θα την οδηγήσει αυτό. Το δεύτερο φιλμ της Σελίν Σιαμά (του ήδη κλασικού “Πορτρέτου Μιας Γυναίκας Που Φλέγεται”), μια τρυφερή και γεμάτη τόλμη εξερεύνηση του φύλου και της ταυτότητας μέσα από τα μάτια ενός 10χρονου παιδιού.
Μια Νέα Γυναίκα (Jeune Femme)
Απογοητευμένη ερωτικά, χωρίς χρήματα, με παρέα μόνο μια γάτα και τις φιλικές πόρτες να κλείνουν η μία μετά την άλλη, η νεαρή Πόλα επιστρέφει στο Παρίσι μετά από μεγάλη απουσία. Τυχαίες και μη συναντήσεις θα τη φέρουν σε επαφή με διαφορετικούς ανθρώπους, κυρίως όμως με τις πραγματικές επιθυμίες και τα όνειρά της σε μια ατίθαση, επίμονη προσπάθεια να ξαναστήσει τη ζωή της με τους ολότελα δικούς της όρους. Η Λεονόρ Σεράιγ φέρνει αέρα νουβέλ βαγκ με ένα ντεμπούτο βραβευμένο με την Χρυσή Κάμερα των Καννών, και μια ταινία φτιαγμένη απ’άκρη σ’άκρη από ένα συνεργείο αποκλειστικά γυναικών. Βραβείο Λυμιέρ για την χαρισματική Λετίσια Ντος.
Γουέστερν (Western)
Μια ομάδα Γερμανών εργατών αναλαμβάνουν ένα έργο στα ελληνο-βουλγαρικά σύνορα και σύντομα βλέπουν την ένταση με τους ντόπιους να ανεβαίνει καθώς η Ιστορία και το παρελθόν ρίχνουν τη δική τους σκιά στο σήμερα. Παίζοντας πανέξυπνα με τους κώδικες του αμερικανικού γουέστερν με τα Βαλκάνια να παίζουν το ρόλο μιας νέας «Άγριας Ανατολής» και με όχημα το υπαρξιακό ταξίδι του κεντρικού μοναχικού ήρωά της Μάινχαρντ, η ταινία αποτελεί όχι μόνο ένα σχόλιο για το αβέβαιο μέλλον της Γηραιάς Ηπείρου που μοιάζει διαιρεμένη όσο ποτέ άλλοτε, αλλά και μια συγκινητική ιστορία για την ανθρώπινη ανάγκη να ανήκουμε κάπου. Σε παραγωγή της Μάρεν Άντε του “Τόνι Έρντμαν”, μια τοπική σύγκρουση αποκτά υπαρξιακές διαστάσεις για την ψυχή της ίδιας της Ευρώπης.
Τρελή Αγάπη (Amour Fou)
Στις αρχές του 1800 στο Βερολίνο, ο ποιητής Χάινριχ φον Κλάιστ γνωρίζει τη Χενριέτα Φόγκελ, και της ζητά να πεθάνουν μαζί, σε μια κοινή αυτοκτονία. Ο Κλάιστ έχει κάνει το ίδιο αίτημα και στην ξαδέρφη του Μαρία, εκείνη όμως έχει αρνηθεί. Η σχέση του με την παντρεμένη Χενριέτα ωριμάζει, παρόλο που εκείνη αντιστέκεται στον έρωτά τους. Ξαφνικά, αρχίζει να υποφέρει από σπασμούς και λιποθυμίες και ο γιατρός της κάνει διάγνωση όγκου στον εγκέφαλο, ο οποίος σύντομα θα την σκοτώσει. Αυτό κάνει τη Χενριέτα να αναθεωρήσει την άρνησή της στον Χάινριχ για τη συμφωνία θανάτου.
Sunday Classics
Σοκολάτα (Chocolat)
Μια Γαλλίδα επιστρέφει στο πατρικό της σπίτι στο Καμερούν, πρώτη αποικιοκρατική φυτεία, και θυμάται τα παιδικά της χρόνια, ιδίως τη σχέση της με έναν μαύρο υπηρέτη. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της σπουδαίας Κλερ Ντενί παραμένει η καλύτερη κινηματογραφική αποτύπωση της απεραντοσύνης και της κάψας της αφρικανικής ηπείρου, όπως διαθλάται μέσα από το τέλος της αποικιοκρατίας και τον κατακερματισμό της μνήμης.
Checklist εβδομάδας
- Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου: LoveTrue
- Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου: ΝΕΑ ΣΥΛΛΟΓΗ: Female Gaze
- Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου: Τρελή Αγάπη
- Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου: Μια Νέα Γυναίκα
- Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου: Αγοροκόριτσο
- Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου: Western
- Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου: Σοκολάτα
- Cinobo
- September 14, 2020
Ετικέτες
Μοιράσου το άρθρο
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Συνεντεύξεις συντελεστών, backstage και άλλα παραλειπόμενα από ταινίες που θα βρεις στο Cinobo.
Πρόσφατα άρθρα
Από την Καταλονία με αγάπη, «Οι Ροδακινιές του Αλκαράς»
Η δίκαια Χρυσή Άρκτος του Φεστιβάλ Βερολίνου για το 2022 κοιτάζει με τρυφερότητα μια εποχή που μοιάζει να χάνεται μαζί με τις παραδόσεις και την ανεμελιά της, υπό την πίεση μιας αμφιλεγόμενης ανάπτυξης.
«Santa Sangre»: η καλύτερη εισαγωγή στην ψυχο-μαγεία του Αλεχάντρο Χοδορόφσκι
Παραισθησιογόνο, σουρεαλιστικό αλλά και χιτσκοκικό ως βάση του, το φιλμ του μοναδικού Αλεχάντρο Χοδορόφσκι στέκεται επάξια πλάι στα cult αριστουργήματα που έδωσε στα 70s, με ένα σύνολο ονειρικών εικόνων να χτίζουν μια διαφορετική προσέγγιση στο είδος του θρίλερ.