Journal

Υπάρχει ελπίδα για τις αίθουσες στον ποστ-κόβιντ κόσμο

Υπάρχει ελπίδα για τις αίθουσες στον ποστ-κόβιντ κόσμο

Οι πρωτες ενδείξεις από την Αμερική δείχνουν πως ο κόσμος θέλει ακόμα να πηγαίνει σινεμά, ο αγώνας για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου εξελίσσεται σε ντέρμπι που αψηφά τα προγνωστικά και πολλά ακόμα στα κινηματογραφικά νέα αυτής της εβδομάδας.

Καθώς σε όλο και περισσότερες χώρες του εξωτερικού οι αίθουσες αρχίζουν δειλά-δειλά να ανοίγουν, το Χολιγουντιανό box office βρίσκει ήδη την πρώτη του σημαντική επιτυχία. Το «Godzilla vs. Kong» κυκλοφορεί στις αίθουσες ταυτόχρονα με την online πρεμιέρα του στην Αμερική μέσω του HBO Max, όπως είχε ανακοινωθεί νωρίτερα στη σεζόν.

Ήταν μια απόφαση -όλες οι ταινίες της Warner για το 2021 να κυκλοφορήσουν ταυτόχρονα online- που έσκασε σαν κεραυνός και σόκαρε το industry, κάτι που μένει να φανεί στην πράξη τι συνέπειες θα έχει. (Και κάτι που ήδη αμφισβητείται, καθώς το «Dune» του Ντενί Βιλνέβ ίσως και να βγει τελικά μόνο στις αίθουσες.) Το πρώτο αληθινό τεστ ήταν το τερατο-μπλοκμπάστερ του Άνταμ Γουίνγκαρντ: Το κοινό το περίμενε με δηλωμένο ενδιαφέρον και η διεθνής απήχηση ήταν δεδομένη. Θα πήγαινε λοιπόν ο κόσμος στην αίθουσα, και μάλιστα υπό τις παρούσες συνθήκες;

Η απάντηση ήταν ναι. Παρά λοιπόν την online διαθεσιμότητα στις ΗΠΑ, το φιλμ έκανε περίπου $50 εκατομμύρια εισπράξεις, ένα πολύ δυνατό νούμερο με τα τωρινά δεδομένα. Την ίδια στιγμή σημείωσε μεγάλο άνοιγμα στην Κίνα όπου έχει ως τώρα συγκεντρώσει $135 εκατομμύρια, μια Κίνα της οποίας βέβαια τα σινεμά λειτουργούν εδώ και καιρό κανονικά: Η κωμική περιπέτεια «Detective Chinatown 3» έχει φτάσει σχεδόν τα $700 εκατομμύρια και το fantasy δράμα «Hi, Mom» έχει ξεπεράσει τα $820(!).

 

Ωστόσο το «Godzilla vs. Kong» φαίνεται πως θα καταφέρει να ξεπεράσει σε εισπράξεις το προηγούμενο φιλμ της σειράς κι αυτό, στο σημερινό σκηνικό, είναι μια σημαντική εξέλιξη. Και μια ακόμα ένδειξη πως ο κόσμος θέλει ακόμα να πάει σινεμά.

 

Αξίζει να διαβάσεις

*To Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου προχωρούν σε μια ιστορική σύμπραξη με στόχο την συντονισμένη υποστήριξη και ανάδειξη του ελληνικού σινεμά και την σύνδεσή του με το κοινό. Οι τρεις φορείς ενώνουν τις δυνάμεις τους για μία σειρά κοινών δράσεων, με σημαντικότερη την ανάδειξη του κινηματογραφικού θησαυρού που έχει συγκεντρωθεί σε 110 χρόνια πορείας του ελληνικού σινεμά.

*Μεγάλη ανατροπή στα βραβεία των Σωματείου των Ηθοποιών, με την Βάιολα Ντέιβις να κερδίζει το Actor Γυναικείου Ρόλου για το «Ma Rainey’s Black Bottom», ανοίγοντας ακόμα περισσότερο ένα έτσι κι αλλιώς ορθάνοιχτο πεδίο. Η Ντέιβις (SAG), η Κάρι Μάλιγκαν (Critics Choice) και η Άντρα Ντέι (Χρυσή Σφαίρα) έχουν τώρα κερδίσει από ένα σημαντικό προ-οσκαρικό βραβείο, αλλά καμία εξ αυτών δεν είναι υποψήφια στα BAFTA αυτής της Κυριακής. Που σημαίνει πως το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου είναι εντελώς ανοιχτή υπόθεση.

*Στις υπόλοιπες κατηγορίες τα φαβορί ενισχύονται, με τις νίκες των Ντάνιελ Καλούγια, Τσάντγουικ Μπόουζμαν και Γιου-Γιανγκ Γιουν. Η «Δίκη των 7 του Σικάγου» κέρδισε το μεγάλο βραβείο για το καστ, δείχνοντας πως ίσως έχει ελπίδες για κάποιο Όσκαρ, με τη στήριξη των ηθοποιών. Όλα τα βραβεία εδώ.

*Το NEWS247 μιλά με τον Γιώργο Λαμπρινό, τον υποψήφιο για Όσκαρ μοντέρ της ταινίας «Ο Πατέρας». Οι ταινίες «Xenia», «Obscuro Barroco» και «Exotica, Erotica, etc.», σε μοντάζ Γιώργου Λαμπρινού, είναι διαθέσιμες για streaming στο Cinobo.

*To Αθηνόραμα συνεχίζει να συστήνει κάποιες λιγότερο διάσημες αλλά πολύ σημαντικές γυναίκες σκηνοθέτες από την ιστορία του σινεμά, μιλώντας τώρα για την Λαρίσα Σεπίτκο του «Ascent».

*Το TVXS γράφει για το τολμηρό και πολιτικά πάντα επίκαιρο «Europa» του Λαρς φον Τρίερ, 30 χρόνια μετά την πρεμιέρα του.

*To ρεπορτάζ-βόμβα του Hollywood Reporter για τον μεγαλοπαραγωγό Σκοτ Ρούντιν («The Social Network», «No Country for Old Men») αποκαλύπτει την φρικτή επαγγελματική συμπεριφορά του απέναντι στους ανθρώπους που δούλευαν γι’αυτόν στο πέρασμα των χρόνων.

*Επίσης από το αγγλόφωνο ίντερνετ, διαβάζουμε ένα εξαιρετικό essay πάνω στο «Jane B. for Agnes V.» της Ανιές Βαρντά, που είναι διαθέσιμο για streaming στο Cinobo (εδώ) όπως και το σημαντικότερο μέρος της φιλμογραφίας της σπουδαίας δημιουργού (εδώ).

*Το Parallaxi απαριθμεί 6 ταινίες πάνω στο νόημα της ερευνητικής δημοσιογραφίας και το Monopoli παρουσιάζει 6 ταινίες με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ρομά.

*Με αφορμή τα γενέθλια του τεράστιου Χου Χσιάο-χσιέν, το Cinemegazine αναδημοσιεύει την κριτική του Περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ για το βραβευμένο στις Κάννες αριστούργημα «Σιωπηλή Δολοφόνος».

Αξίζει να δεις

 

Πρεμιέρα έκανε στο MEGA η σειρά «Σιωπηλός Δρόμος» με ένα καστ πρωτοκλασάτων ονομάτων (Δημήτρης Λάλος, Πηνελόπη Τσιλίκα, Αντώνης Καφετζόπουλος, Χρήστος Λούλης και πολλοί άλλοι), σε σκηνοθεσία Βαρδή Μαρινάκη. Η ταινία «Ζίζοτεκ» του Βαρδή Μαρινάκη είναι διαθέσιμη για streaming στο Cinobo (εδώ).

 

Το μικρού μήκους ντοκιμαντέρ «Do Not Splits» για τις διαμαρτυρίες του Νοεμβρίου του ‘19 στο Χονγκ Κονγκ είναι υποψήφιο για Όσκαρ και είναι πιθανότατα ο λόγος που η οσκαρική τελετή δε θα παιχτεί στην Κίνα και το Χονγκ Κονγκ.

 

Τρέιλερ για το «Belle» του Μαμόρου Χοσόντα («Mirai») που μπαίνει σε έναν τεράστιο ψηφιακό κόσμο ως το avatar της, την Μπελ.

 

Το γύρο του ίντερνετ έκανε αυτή τη βδομάδα μια Ρώσικη τηλεοπτική εκδοχή του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» που παίχτηκε το ‘91 κι έκτοτε εξαφανίστηκε από προσώπου γης.

Cahiers du Cinema 

Το εξώφυλλο της επετείου των 70 χρόνων για τα Cahiers du Cinema, σχεδιασμένο από τον Μπερτράν Μαντικό.

 

Teaser για το «Πρόστιμο» του Φωκίωνα Μπόγρη με τον Στάθη Σταμουλακάτο που θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες αυτό το καλοκαίρι.

 

Μετά τον θάνατο του Τζορτζ Σιγκάλ το Notebook συγκεντρώνει μερικές πανέμορφες αφίσες από τις ‘70s κωμωδίες του ηθοποιού.

 

Ώρα για ταινία 

H ταινία Ξενία είναι διαθέσιμη online στο Cinobo

0 Σχόλια

Ταξινόμηση κατά

Σχετικά Journal posts

Journal

Εδώ σημειώνουμε όλα όσα θέλουμε να πούμε για το σινεμά του Cinobo, και όχι μόνο. Μάθε τα πάντα για τις Πρεμιέρες, τις Συλλογές και τα Προσεχώς, ενημερώσου για την επικαιρότητα στα Frames, πήγαινε behind the scenes στα Extras και εξερεύνησε πολλά ακόμα στα Misc.

Creative Europe Media
European Union
EPAnEK
elevate web