Βρισκόμαστε κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 2000, σε ένα στολισμένο σπίτι στο Λονγκ Άιλαντ, όπου μια πολυπληθής οικογένεια ιταλοαμερικανών συναντιέται για το τραπέζι της παραμονής των Χριστουγέννων. Το σπίτι ανήκει στη γιαγιά της οικογένειας, μια κλασική μητριαρχική φιγούρα στο αμερικάνικο σινεμά, η οποία ετοιμάζεται να ανακοινώσει ότι πρόκειται να πουλήσει το σπίτι. Τα μέλη της οικογένειας θα αντιδράσουν διαφορετικά σ’ αυτό το νέο, καθώς θα συνειδητοποιήσουν πως αυτά μάλλον θα είναι τα τελευταία Χριστούγεννα στο πατρικό τους.
Η ταινία «Τα Τελευταία Χριστούγεννα στο Πατρικό μας» είναι φτιαγμένη από όλα εκείνα τα πράγματα που συνθέτουν το αίσθημα της νοσταλγίας που συνήθως νιώθουμε τις γιορτές. Τα ζεστά φώτα, τα πρόσωπα και οι σκόρπιες ομιλίες, τα φαγητά που πηγαινοέρχονται χωρίς σταματημό, την παγωνιά που υπάρχει μόνο έξω, σαν φόντο στη ζεστασιά του «μέσα». Με αυτή την έννοια, το φιλμ του Τάιλερ Ταορμίνα θα μπορούσε να είναι μια κλασική χριστουγεννιάτικη ταινία που βλέπεις τα μεσημέρια μετά το υπερβολικά πολύ φαγητό περιμένοντας να σε πάρει- αναπόφευκτα- ο ύπνος. Και το αξιοσημείωτο είναι ότι είναι αυτή ακριβώς η ταινία και- την ίδια στιγμή- δεν είναι.