Ο Τζέικ Τζίλενχαλ για τα 20 χρόνια «Donnie Darko», Κάννες τον Ιούλιο και νέο Ασιατικό σινεμά
Ο Τζέικ Τζίλενχαλ σχολιάζει με χιούμορ την επέτειο 20 χρόνων του «Donnie Darko», πότε θα ξεκινήσει το φετινό φεστιβάλ των Καννών, η συνέχεια του μεγάλου αφιερώματος του Cinobo στο σύγχρονο ασιατικό σινεμά και άλλα κινηματογραφικά νέα της εβδομάδας.
«Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους φανς που με έχουν πλησιάσει στο πέρασμα των χρόνων με αυτό το μπερδεμένο ύφος στα πρόσωπά τους και με ρωτάνε: “Τι διάολο συμβαίνει στο Donnie Darko;;”».
Ο Τζέικ Τζίλενχαλ με αυτό τον χιουμοριστικό τρόπο γιόρτασε την περασμένη εβδομάδα την επέτειο των 20 χρόνων από την κυκλοφορία του κλασικού καλτ αριστουργήματος του Ρίτσαρντ Κέλι, το οποίο σημάδεψε μια γενιά νέων σινεφίλ στην αυγή του 21ου αιώνα. Αν και η ταινία δεν κυκλοφόρησε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες και δεν υπήρξε πουθενά εμπορική επιτυχία, η σύνδεσή του με τους σινεφίλ υπήρξε άμεση στη συνέχεια, καθώς κυκλοφόρησε σε home video και έγινε αντικείμενο ανεξάντλητων συζητήσεων και αναλύσεων.
«Είναι μια ταινία που άλλαξε τη ζωή και την καριέρα μου και είναι εξωπραγματικό να βλέπω αυτή την ιστορία να βρίσκει μετά θάνατον ζωές με νέο κοινό και νέες γενιές», έγραψε ο ηθοποιός καθώς μοιράστηκε εικόνες από αντικείμενα της παραγωγής και το ορίτζιναλ σενάριο, από 20 χρόνια πριν. «Αυτό που είπε ο Ντόνι στην Ρομπέρτα Σπάροου είναι ακόμα αληθές: “Υπάρχουν τόσα πολλά να προσδοκούμε ακόμα”,» καταλήγει ο Τζίλενχαλ προσθέτοντας πως η ταινία ακόμα και σήμερα του φέρνει μεγάλη χαρά.
Θυμίζουμε πως το «Donnie Darko» είναι διαθέσιμο για streaming στο Cinobo.
Αξίζει να διαβάσεις
*Ο μήνας του νέου Ασιατικού σινεμά συνεχίζεται στο Cinobo με πλούσιο παράλληλο υλικό στο blog. Διαβάζουμε για την εμβληματική σκηνή του χορού στο «Παιχνίδι με τη Φωτιά», μια παλιότερη συζήτηση με τον Απιτσατπόνγκ Βιρασετάκουν σε σύνδεση με το «Νεκροταφείο της Δόξας», και το πώς ο Ζία Ζάνγκ-κε εξελίχθηκε στον σημαντικότερο χρονικογράφο της νέας Κίνας στο σημερινό σινεμά.
Όλα τα συνοδευτικά κείμενα του αφιερώματος (που συνεχίζεται και την επόμενη εβδομάδα), βρίσκουμε στο κεντρικό άρθρο για το νέο Ασιατικό σινεμά στο Cinobo.
*Το Flix κάνει τις απαραίτητες προσθαφαιρέσεις και εξηγεί γιατί το Φεστιβάλ των Καννών θα πραγματοποιηθεί (στην καλύτερη περίπτωση) τον ερχόμενο Ιούλιο.
Ενώ σε σχετικά ζητήματα αναβολών, το «No Time to Die» του Κάρι Φουκουνάγκα παίρνει νέα αναβολή για τον Οκτώβριο του ‘21, σχεδόν 2 χρόνια μετά την αρχική του ημερομηνία κυκλοφορίας.
*To Αθηνόραμα ολοκλήρωσε το επικό του countdown για τις καλύτερες σκηνές στην ιστορία του σινεμά και στην 1η θέση συναντάμε τον φόνο από το «Ψυχώ» του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Περισσότερα για την κλασική σκηνή μαθαίνουμε παρακολουθώντας το ντοκιμαντέρ «78/52» που είναι διαθέσιμο για streaming στο Cinobo. Όλη η λίστα του Αθηνοράματος, από τους Χρήστο Μήτση και Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο, βρίσκεται εδώ.
*Με αφορμή τα γενέθλια του Ντέιβιντ Λιντς, διαβάζουμε μια παλιότερη συνέντευξη του μεγάλου auteur στον Λουκά Κατσίκα για το περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ, όπου μιλά για το σύνολο της καριέρας του.
*Ο Γιώργος Τούλας γράφει στο Parallaxi για τον στοιχειωμένο αποχαιρετισμό από τα «Απομεινάρια μιας Μέρας» του Τζέιμς Άιβορι. Ένα άλλο κλασικό φιλμ του Άιβορι, «Δωμάτιο με Θέα», είναι διαθέσιμο για streaming στο Cinobo.
*Στο Nerdcult ο Αλέξανδρος Παπαγεωργίου γράφει για την κινηματογραφική και όχι μόνο κληρονομιά του MF DOOM που πέθανε πρόσφατα.
*Ο Τάσος Μελεμενίδης αναζητά τη χαμένη πόλη του Σέσιλ ντε Μιλ κάτω από την έρημο της Καλιφόρνια, με αφορμή την επέτειο του θανάτου του.
*Στο Flix η Λήδα Γαλανού γράφει για τις φορές που το σινεμά μίλησε με θάρρος για την κακοποίηση στον αθλητισμό, με αφορμή τις σοκαριστικές καταγγελίες της Σοφίας Μπεκατώρου.
*Το Move It γράφει για την πρεμιέρα του «Νεκροταφείου της Δόξας» στο Cinobo στο πλαίσιο του μήνα για το νέο Ασιατικό σινεμά. Ενώ στο Flix ο Μανώλης Κρανάκης έγραφε για την ταινία κατά την παγκόσμια πρεμιέρας της πως πρόκειται για «ένα ακόμη κεφάλαιο στην ιδιοσυγκρασιακή φιλμογραφία του Απιτσατπόνγκ Βιρασετάκουν, ένα ακόμη ακροβατικό πάνω στη λεπτή γραμμή που χωρίζει την πραγματικότητα με τη φαντασία, το πολιτικό σινεμά με τα προσωπικά βιώματα, την παράδοση μιας ολόκληρης χώρας με έναν νέο τρόπο να βλέπεις τον κόσμο».
*Μερικά από τα ενδιαφέροντα αγγλόφωνα κείμενα της εβδομάδας: Μια απολαυστική συνέντευξη του Φράνκο Νέρο στο Little White Lies, η αναζήτηση της ιστορικής αλήθειας πίσω από το «One Night in Miami» της Ρετζίνα Κινγκ στο Slate και μια ωδή στην αναγκαιότητα των μικροσινεμά, στο σάιτ της Criterion.
Αξίζει να δεις
🎥Evolution of the Dolly Zoom🎥
90 seconds of historic shots
aka:
Hitchcock Zoom
Vertigo Zoom
Zolly
Smash Zoom
Trans-Trav
Trombone shot
Push-Pull
Contra-Zoom
Jaws Shot
Zido#cinematography #filmmaking pic.twitter.com/qB96gGTh60— Vashi Nedomansky, ACE (@vashikoo) January 17, 2021
Στο τουίτερ, ο μοντέρ Βάσι Νεντομάνσκι παρουσιάζει την εξέλιξη του dolly zoom μέσα από 90 δευτερόλεπτα κλασικών πλάνων του σινεμά.
Στο Notebook παρουσιάζεται μια πανέμορφη συλλογή ούγγρικων πόστερ για λιγότερο γνωστές ταινίες από τα ‘60s και ‘70s.
Το Variety παρουσιάζει μια επανένωση των πρωταγωνιστών της «Σιωπής των Αμνών», Τζόντι Φόστερ και Άντονι Χόπκινς. Ο χαιρετισμός τους με τα ονόματα των χαρακτήρων τους είναι σχεδόν συγκινητικός!
Στη στήλη Extras του blog του Cinobo, ο Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μιλάει για το έργο του και για τα τρία ντοκιμαντέρ του («Ο Σιωπηλός Μάρτυρας», «Ο Μανάβης», «Ηθοποιοί: Ημερολόγιο Σπουδής») που είναι διαθέσιμα για streaming στο Cinobo.
H ταινία 78/52 είναι διαθέσιμη online στο Cinobo