Journal

Σασπένς Γένους Θηλυκού: Ο Κλοντ Σαμπρόλ και οι διάσημες ηρωίδες του στο Cinobo

Σασπένς Γένους Θηλυκού: Ο Κλοντ Σαμπρόλ και οι διάσημες ηρωίδες του στο Cinobo

Το Cinobo παρουσιάζει 5 ψηφιακά αποκατεστημένες ταινίες του θρυλικού γάλλου σκηνοθέτη σε ένα αφιέρωμα που αναδεικνύει τη μαεστρία του αλλά και τις δημιουργικές συνεργασίες που ανέπτυξε με τις σπουδαιότερες γαλλίδες ηθοποιούς.

Μετά τους Φρανσουά Τριφό και Ερίκ Ρομέρ, το Cinobo συνεχίζει την παρουσίαση μέρους των φιλμογραφιών των σκηνοθετών που συνδέθηκαν στην αρχή της καριέρας τους με τη γαλλική Nouvelle Vague των ‘60s. Η συνέχεια αφορά έναν σκηνοθέτη που αγαπήθηκε αρκετά από το ελληνικό κοινό που τον γνώρισε με τον χαρακτηρισμό «Γάλλος Χίτσκοκ», καθώς χρησιμοποίησε το σασπένς ως εργαλείο για να εμβαθύνει στα εσωτερικά της επαρχιακής (κυρίως) αστικής τάξης.

Ο Κλοντ Σαμπρόλ ήταν για περισσότερα από 40 χρόνια ένα σημαντικό κεφάλαιο του ευρωπαϊκού σινεμά, ξεφεύγοντας κι αυτός από νωρίς από το ρεύμα που δημιούργησε μαζί με τους συνομηλίκους του των Cahiers du Cinema. Με επιρροές από τον Ερνστ Λιούμπιτς και τον Φριτς Λανγκ αλλά φυσικά και από τον Άλφρεντ Χίτσκοκ, παρουσίασε στο σινεμά πολλές ιστορίες εγκλημάτων τις οποίες και θεωρούσε ιδανικές για την ανάπτυξη των χαρακτήρων του και μελέτη του πάνω στην γαλλική κοινωνία και τις παθογένειές της.

10 χρόνια μετά τον θάνατό του, το 2020, ανακοινώθηκε από την MK2 η αποκατάσταση 5 ταινιών που ξεκινούν από τις αρχές της δεκαετίας του ‘90, μιας εξαιρετικά γόνιμης περιόδου για τον ίδιο. Ο Σαμπρόλ, αναγνωρισμένος πια τότε, είχε την ευχέρεια να καλεί στις ταινίες σημαντικές ηθοποιούς της πατρίδας του για να πλαισιώσουν τις ταινίες του, ενώ ήδη είχε αναπτύξει μια μακροχρόνια συνεργασία με την Ιζαμπέλ Ιπέρ από τα πρώτα χρόνια της καριέρας της, πολύ πριν η ίδια λάβει το σχεδόν θεοποιημένο στάτους που έχει σήμερα. Οι ταινίες που αποκαταστάθηκαν έχουν σαν κοινό άξονα τους δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες ως επίκεντρο του σασπένς που προκύπτει μέσα από ιστορίες εκδίκησης ως και καταραμένους έρωτες.

Η Τελετή (1995)

Οι ταινίες που αποκαταστάθηκαν και οι αντίστοιχες ηθοποιοί που ερμηνεύουν τις βασικές ηρωίδες είναι τα Σε Ζηλεύω (1994) με την Εμανουέλ Μπεάρ, Η Τελετή (1995) με τις Σαντρίν Μπονέρ και Ιζαμπέλ Ιπέρ, το Τέρμα Τ’ Αστεία (1997) επίσης με την Ιπέρ, το Μερσί για τη Σοκολάτα (2000) με την Άννα Μουγκλαλίς και το Άνθος του Κακού (2003) με τη Ναταλί Μπαγιέ.

Με αφορμή την αποκατάσταση των ταινιών, κυκλοφόρησαν 5 νέες αφίσες γι’ αυτές, όλες σχεδιασμένες από τη γνωστή σχεδιάστρια Ακίκο Στερενμπέργκερ, κάτω από το ίδιο concept, όπου μικρά αντικείμενα δίνουν ένα hint για την πλοκή κάθε ταινίας ενώ είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να τονίζουν τη θηλυκότητα, την ένταση και το σασπένς. Το κλειδωμένο σουτιέν του Σε Ζηλεύω, της ταινίας που προσπάθησε να κάνει 30 χρόνια νωρίτερα ο Ανρι Ζορζ Κλουζό χωρίς να τα καταφέρει, ως δείγμα τυφλού πάθους και ζήλιας, τα κραγιόν-σφαίρες των δύο επικίνδυνων γυναικών της Τελετής και οι χειροπέδες που ενώνουν 2 εγκληματίες στο Τέρμα Τ’ αστεία, είναι δείγματα μιας εξαιρετικής οπτικής δουλειάς.

Το Cinobo παρουσιάζει τις 5 αυτές αποκατεστημένες ταινίες στη συλλογή «Σασπένς Γένους Θηλυκού» ως ελάχιστο φόρο τιμής στο σινεμά ενός εκ των σπουδαιότερων ευρωπαίων σκηνοθετών.

Οι ταινίες είναι διαθέσιμες online στο Cinobo

0 Σχόλια

Ταξινόμηση κατά

Σχετικά Journal posts

Journal

Εδώ σημειώνουμε όλα όσα θέλουμε να πούμε για το σινεμά του Cinobo, και όχι μόνο. Μάθε τα πάντα για τις Πρεμιέρες, τις Συλλογές και τα Προσεχώς, ενημερώσου για την επικαιρότητα στα Frames, πήγαινε behind the scenes στα Extras και εξερεύνησε πολλά ακόμα στα Misc.

Creative Europe Media
European Union
EPAnEK
elevate web