Journal

«Ο Κόσμος Μετά από μας» και μια ολόκληρη γενιά σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης

«Ο Κόσμος Μετά από μας» και μια ολόκληρη γενιά σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης

Ο σκηνοθέτης  Λουντά Μπεν Σαλά-Καζανά μιλά για το ευαίσθητο ντεμπούτο του που φέτος τιμήθηκε με το Βραβείο Κοινού στο 13ο My French Film Festival, με θέμα τον επισφαλή τρόπο ζωής ενός επίδοξου συγγραφέα.

Ο Λαμπιντί είναι ένας νέος άνθρωπος του σήμερα: κάνει από μικροαπάτες μέχρι δουλειές του ποδαριού, μοιράζεται ένα μικρό δωμάτιο με έναν συγκάτοικο και ονειρεύεται να γίνει συγγραφέας. Όταν όμως συναντά την Ελίζα, αναγκάζεται να ξανασκεφτεί τον τρόπο ζωής του και να σταματήσει τις σπατάλες.

The-world-after-us-2.jpg

Ο σκηνοθέτης  Λουντά Μπεν Σαλά-Καζανά μιλά για τον έρωτα που τον οδήγησε στο μεγάλου μήκους ντεμπούτο του, το αγαπημένου του κοινού φιλμ από το πρόσφατο online My French Film Festival που προβλήθηκε από το Cinobo: «Όταν άρχισα να γράφω, σκεφτόμουν να φτιάξω μια ταινία κατά της μελαγχολίας. Μόλις είχα ερωτευτεί, και η καθημερινότητά μου είχε επηρεάσει την επιθυμία μου για δημιουργία. Είχα μια μικρή δουλειά και μια καθημερινή ρουτίνα. Ξεκίνησα λοιπόν να γράφω για αυτή τη ζωή, κυρίως για να περιγράψω την αίσθηση της πραγματικότητας που ξεπέρασε την επιθυμία μου να γίνω κινηματογραφιστής. Ήθελα να φτιάξω μια ταινία για την κατάστασή μου, το επίκεντρο των τότε ανησυχιών μου που ήταν το υψηλό ενοίκιο, τα υπερτιμημένα σούπερ μάρκετ… ό,τι σημαίνει η ζωή στο Παρίσι. Δεν ήθελα να το περιγράψω, αλλά να κάνω το κοινό να αισθανθεί τη σύγχυση των συναισθημάτων: την ευτυχία του να είσαι ερωτευμένος και την αγωνία της κοινωνικής μας ευθραυστότητας. Πέρα από αυτό, ήθελα να απεικονίσω την αγωνία του υπερ-ταξικού ανθρώπου. Ο ήρωάς μας, ο Λαμπιντί, δεν προέρχεται από ευκατάστατη οικογένεια. Αλλά οι φιλοδοξίες του τον οδηγούν σε έναν κόσμο που δεν είναι δικός του και τον κάνουν να κατανοήσει τις αρχικές του αξίες.

The-world-after-us-3.jpg

Ο τόνος της ταινίας είναι σημαντικός ώστε να αποδοθεί αυτή την κατάσταση δυστυχίας. Δεν ήθελα να κάνω μια βαρετή ταινία που μιλά για τις κακοτυχίες του Λαμπιντί. Το κοινό πρέπει να περάσει καλά με τους χαρακτήρες ώστε να προχωρήσει μαζί τους, να αποδεχθεί τις πιο αποκρουστικές λύσεις αλλά και να διασκεδάσει με την πραγματικότητα. Τότε σε χτυπά πιο δυνατά το δράμα, όταν δεν το περιμένεις.

Το voice-over ήταν ένα σημαντικό στοιχείο αξιοπιστίας του λογοτεχνικού ταλέντου του Λαμπιντί. Γι’ αυτό ζητήσαμε από τον συγγραφέα Αμπντελλάχ Τάια να βοηθήσει στο κείμενο προσθέτοντάς του λογοτεχνική ευαισθησία. Ο Αμπντελλάχ αναγνωρίζει αυτό το πρόβλημα ταυτότητας αφού προέρχεται ο ίδιος από μια πολύ φτωχή Μαροκινή οικογένεια. Στις πρώτες μας συναντήσεις, αυτό μονοπωλούσε την κουβέντα και μας ήταν εύκολο να καταλάβουμε ο ένας τον άλλον και να δουλέψουμε γύρω από θέματα που είχαμε κοινά, τονίζοντας έτσι τις σκέψεις και τα συναισθήματα του Λαμπιντί.

The-world-after-us-4.jpg

Ήθελα να φέρω το κοινό κοντά στους χαρακτήρες, ώστε να μπορέσει να μπει στο μυαλό τους και να νιώσει τις ατυχίες τους. Ήθελα να απεικονίσω με ζωντάνια το πώς είναι η καθημερινή ζωή πολλών νέων Παριζιάνων, αλλά και να δείξω ότι το μόνο πράγμα που είναι αναπόφευκτο είναι τα όνειρα τα οποία επιβάλλουμε εμείς οι ίδιοι στον εαυτό μας. Αυτή η ταινία είναι μια μετάβαση στην ενηλικίωση, όταν συνειδητοποιήσεις ότι η πραγματικότητα και το παρόν είναι πιο σημαντικά από τις φαντασιώσεις.»

The-world-after-us-5.jpg

Ο  Λουντά Μπεν Σαλά-Καζανά γεννήθηκε το 1988 και μεγάλωσε στη Λυών όπου σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες. Μετά από πρακτική άσκηση στο τμήμα Πολιτισμού της εφημερίδας Libération, άρχισε να γυρίζει ταινίες. Σκηνοθέτησε αρκετές μικρού μήκους, συμπεριλαμβανομένης της ταινίας Geneva που επιλέχθηκε στο φεστιβάλ Clermont-Ferrand. Ο Κόσμος Μετά από μας είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία.

Η ταινία «Ο Κόσμος Μετά από μας» είναι διαθέσιμη online στο Cinobo

0 Σχόλια

Ταξινόμηση κατά

Σχετικά Journal posts

Journal

Εδώ σημειώνουμε όλα όσα θέλουμε να πούμε για το σινεμά του Cinobo, και όχι μόνο. Μάθε τα πάντα για τις Πρεμιέρες, τις Συλλογές και τα Προσεχώς, ενημερώσου για την επικαιρότητα στα Frames, πήγαινε behind the scenes στα Extras και εξερεύνησε πολλά ακόμα στα Misc.

Creative Europe Media
European Union
EPAnEK
elevate web