To Φεστιβάλ Σάντανς ανακοινώνει το line-up και το Βερολίνο μετακινείται online

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Τι συμβαίνει με τα μεγάλα Φεστιβάλ του χειμώνα, ποιες ταινίες περιμένουμε περισσότερο, και πολλές ακόμα λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς. Αυτά και ό,τι άλλο συνέβη αυτή την εβδομάδα στον χώρο του σινεμά.

Κάθε χρόνο το Φεστιβάλ Σάντανς ανακοινώνει τη νέα πλατφόρμα νέων ταλέντων, τάσεων του ανεξάρτητου σινεμά αλλά και πιθανώς το δρόμο για τα επόμενα Όσκαρ. Φέτος τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά λόγω των συνθηκών και των πολλών μετακινήσεων σε ονλάιν διανομή, οπότε είναι πολύ πιθανό να δούμε πολλές από αυτές τις ταινίες νωρίτερα από ό,τι συνήθως.

Το ίδιο το Σάντανς θα πραγματοποιηθεί σε μια υβριδική μορφή, με ένα digital κυρίως πρόγραμμα αλλά και προβολές σε drive-in στις ΗΠΑ από τις 28 Ιανουαρίου ως τις 3 Φεβρουαρίου. Συνολικά το λαινάπ, που μπορείτε να δείτε αναλυτικά εδώ προσφέρει 72 μεγάλου και 50 μικρού μήκους ταινίες, ανάμεσα στις οποίες 66 παγκόσμιες πρεμιέρες και 38 ντεμπούτα.

Στο επίσημο Διαγωνιστικό συναντάμε ταινίες σαν το «Passing» της Ρεμπέκα Χολ με τις Ρουθ Νέγκα και Τέσσα Τόμπσον για δύο Μαύρες γυναίκες που “περνούν” για λευκές στη Νέα Υόρκη του 1929 και το «On the Count of Three» του γνωστού κωμικού Τζέροντ Καρμάικλ, με τον ίδιο, την Τίφανι Χάντις και τον Κρίστοφερ Άμποτ. Στα Ντοκιμαντέρ υπάρχει ένα φιλμ πάνω στην καριέρα της Ρίτα Μορένο («Rita Moreno: Just a Girl Who Decided to Go For It») και το «Summer Of Soul (…Or, When The Revolution Could Not Be Televised)» του γνωστού μουσικού Questlove, πάνω σε ένα παράλληλο Φεστιβάλ στο Χάρλεμ κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του Γούντστοκ.

Ακόμα, στις Πρεμιέρες θα παρουσιαστούν νέα φιλμ από τον Μπεν Γουίτλεϊ μετά το φιάσκο του «Ρεμπέκα» (το πανδημικό θρίλερ «In the Earth»), την Ρόμπιν Ράιτ (το «Land», με την ίδια και τον Νταμιάν Μπισίρ), τον Έντγκαρ Ράιτ (η μουσική οδύσσεια «The Sparks Brothers») και μάλλον πιο πολυναμενόμενα όλων, το νέο φιλμ του σπουδαίο Ιάπωνα Σίον Σόνο, «Prisoners of the Ghostland» με τον Νίκολας Κέιτζ.

Στο μεταξύ, άλλο ένα Φεστιβάλ αναγκάζεται να προχωρήσει σε μια υβριδική παρουσία. Το Βερολίνο, απέναντι στην αυξητική τάση κρουσμάτων στη Γερμανία, αποφάσισε πως δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί σε φυσική μορφή όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί και εξέτασε την μεταφορά στο καλοκαίρι. Όμως ένας άλλος σημαντικός παράγοντας, που είναι η ανάγκη της βιομηχανίας για να υπάρξει market σε οποιαδήποτε μορφή στο πρώτο τρίμηνο του ‘21, οδηγεί το Φεστιβάλ σε μια ενδιαφέρουσα απόφαση.

Όπως ανακοινώθηκε από τη Διοίκηση του Φεστιβάλ, από 1 ως 5 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί ονλάιν το European Film Market καθώς και οι πλατφόρμες Berlinale Co-Production Market, Berlinale Talents and the World Cinema Fund, όλα ονλάιν. Τον Ιούνιο, το Φεστιβάλ θα επιστρέψει με ένα καλοκαιρινό event που θα περιλαμβάνει προβολές για το κοινό, τόσο σε κλειστές όσο και σε θερινές αίθουσες.

Όσο για το Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ, η επιλογή συνεχίζεται κανονικά. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το πρόγραμμα θα ανακοινωθεί τον Φεβρουάριο και μια διεθνής επιτροπή θα παρακολουθήσει τις ταινίες και θα αποφασίσει κανονικά τα βραβεία. Οι νικητές και μια επιλογή του προγράμματος θα παρουσιαστούν στο κοινό κατά τη διάρκεια της θερινής διοργάνωσης.

Αξίζει να διαβάσεις

Χάιρο Μπουσταμάντε μιλά στο blog του Cinobo για την ταινία «Δονήσεις», που παρουσιάζουμε σε πανελλήνια πρεμιέρα μέσα από την πλατφόρμα.

*Όλο και περισσότερες λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς καταφθάνουν. Το IndieWire πραγματοποίησε poll σε πάνω από 200 κριτικούς και ανακήρυξε το «Nomadland» ταινία της χρονιάς, που βρέθηκε στην κορυφή της λίστας και του Playlist. Σαρωτική εμφάνιση για την τηλεοπτική ανθολογία «Small Axe» του Στιβ Μακουίν. Το «Mangrove» είναι στην κορυφή μιας λίστας του Variety ενώ στο Ringer το #1 πάει από κοινού στο «Mangrove» και το «Lovers Rock».

Το «Lovers Rock» είναι, στην πραγματικότητα, η πιο συχνή επιλογή, καθώς εκτός από την μοιρασμένη πρωτιά του Ringer είναι στην κορυφή της λίστας των Sight & Sound, RoberEbert.com και μιας εκ των λιστών του Vulture, το οποίο έδωσε 2 ακόμα πρωτιές, στα «Bacurau» και «Martin Eden». Οι LA Times ξεχώρισαν τα «Vitalina Varela» και «Time» ενώ στο Atlantic η 1η θέση πάει στο «First Cow» της Κέλι Ράιχαρντ.

*Το Αθηνόραμα ξεχωρίζει 5 κινηματογραφικές μεταφορές βιβλίων του σπουδαίου Τζον ΛεΚαρέ, που πέθανε μες στη βδομάδα, ενώ συνεχίζει και την αντίστροφη μέτρηση των κορυφαίων σκηνών στην ιστορία του σινεμά, με τις θέσεις 60 ως 51.

*15 νέες ταινίες προστέθηκαν στο εθνικό αρχείο των ΗΠΑ, που σημαίνει πως θα διατηρηθούν για πάντα, ανάμεσα στις οποίες το «Shrek» και το «Grease».

*Ο Ολιβιέ Ασαγιάς ετοιμάζει μια τηλεοπτική μεταφορά του αριστουργήματός του «Ίρμα Βεπ», με την Αλίσια Βικάντερ στον ρόλο της Μάγκι Τσέουνγκ στο πρωτότυπο φιλμ. Το «Ίρμα Βεπ» είναι διαθέσιμο για streaming στο Cinono, ενώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στο συνοδευτικό κείμενό μας.

*Δύο πολύ ενδιαφέροντα κείμενα που αξίζει να διαβάσει κανείς: To Vulture συνομιλεί με τον Φράνσις Φορντ Κόπολα με αφορμή το νέο cut του «Νονού ΙΙΙ» και οι New York Times παρουσιάζουν το προφίλ του σπουδαίου ντοκιμαντερίστα Φρέντερικ Γουάιζμαν.

Αξίζει να δεις

 

Το IndieWire συνομιλεί με τον Τσάρλι Κάουφμαν, τον Γιώργο Λάνθιμο, τον Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, την Ταμάρα Τζένκινς και τον Μπουτς Ράιλι με αφορμή την φετινή ταινία του Κάουφμαν, «I’m Thinking of Ending Things».

Η Σοφία Εξάρχου επισκέπτεται τα Extras του Cinobo για να θυμηθεί μαζί μας τη δημιουργία του ντεμπούτου της, «Park», το οποίο είναι διαθέσιμο για streaming στην πλατφόρμα.

Ετικέτες
Μοιράσου το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Πρόσφατα άρθρα

«Ένας Γιος»: Ένα καταιγιστικό σκηνοθετικό ντεμπούτο

Η νέα πρεμιέρα του Cinobo είναι ένα συναρπαστικό οικογενειακό δράμα που τολμά να πάρει θέση σε θέματα ταμπού σε μια συντηρητική κοινωνία. Βραβείο κοινού Fisher, μεταξύ άλλων, στο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου 2021.