Η Γκονγκ Λι μας μιλά για τα “Προσωπεία του Σαββάτου”, την Κίνα και το “Miami Vice”

Saturday Fiction

Το 1941, οι συμμαχικές δυνάμεις προσλαμβάνουν μια κινέζα ηθοποιό για να δουλέψει ως μυστική πράκτορας στη Σαγκάη. Μαζεύει πληροφορίες με επιτυχία, μέχρι τη στιγμή που ανακαλύπτει ότι μια ομάδα γιαπωνέζων ετοιμάζει μυστική επίθεση στο Περλ Χάρμπορ.

Η νέα ταινία του Λου Γε έρχεται από το Διαγωνιστικό της Βενετίας και πλέκει περίτεχνα ιστορική αλήθεια με τα επίπεδα μυθοπλασίας και αφηγήσεων με τα οποία γράφεται η ίδια η Ιστορία. Με μια εντυπωσιακής ομορφιάς ασπρόμαυρη φωτογραφία και την σπουδαία Γκονγκ Λι σε έναν από τους ρόλους της καριέρας της, το φιλμ είναι ένα κατασκοπικό θρίλερ διαφορετικής χροιάς από κάθε άλλο.

Μιλήσαμε με την Γκονγκ Λι στο Φεστιβάλ Βενετίας λίγο πριν την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας “Τα Προσωπεία του Σαββάτου” (Saturday Fiction)”, για την αλήθεια, το ψέμα και τη σημασία του να είσαι μία ντίβα ανάμεσα σε δύο κινηματογραφικούς κόσμους.

Saturday Fiction - Still 2

Για την σημασία του “Saturday Fiction”. Όταν διάβασα το σενάριο σκέφτηκα πως αν μια χώρα είναι χαμένη, τότε οι άνθρωποι επίσης θα έχουν χάσει τα πάντα. Αυτή στην ταινία είναι μια χρονική περίοδος όπου η Σαγκάη είναι σε αναταράξεις κι αυτό είναι κάτι που επηρεάζει κάθε άνθρωπο και κάθε οικογένεια. Με αυτή την έννοια, η ιστορία είναι ουσιώδης- δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε αυτή την περίοδο της Ιστορίας.

Για την περιπλοκότητα του ρόλου. Έχω παίξει σε πολλές ταινίες κι αυτή είναι για μένα πολύ ξεχωριστή. Η ηρωίδα μου είναι ηθοποιός και την ίδια στιγμή είναι κατάσκοπος που αγαπά τη χώρα της. Αυτή η ταινία παρουσιάζει πολλές πτυχές και περιπλοκότητες λοιπόν. Βλέπω στο ρόλο μέρος του εαυτό μου αλλά μου είναι και δύσκολο να τον παίξω, επειδή είμαι Κινέζα και μπορώ να νιώσω το βάρος αυτής της χρονικής περιόδου.

Για τον σκηνοθέτη Λου Γε. Ο Λου Γε έχει το στυλ του και δεν ακολουθεί την αγορά και τις τάσεις. Έχει τον δικό του τρόπο να αφηγείται. Ανησυχεί για την κοινωνία, έχει τη δική του γνώμη, το δικό του στυλ και πάντα ήθελα να δουλέψω μαζί του. Οπότε αυτή η συνεργασία είχε μια αμεσότητα για μένα. Υπάρχουν πολλοί περισπασμοί γύρω μας αλλά καταφέρνει να κάνει μια ταινία για την ανθρωπότητα, για πόλεμο και ειρήνη. Και είμαι περήφανη να συμμετάσχω σε ένα τέτοιο φιλμ.

Για το ότι είναι Κινέζα. Είμαι Κινέζα και έχω το προσόν που μοιράζομαι με πολλές Κινέζες γυναίκες, που είναι σκληρές και υπομονετικές.

Για τη μίξη θεάτρου και πραγματικότητας. Αυτός ο ρόλος ήταν μια πρόκληση. Γιατί η ταινία χρησιμοποιεί τη θεατρική σκηνή για να δημιουργήσει μια μίξη με την πραγματικότητα. Μοιάζει με σκηνικό πολέμου. Όταν είναι πάνω στο σανίδι είναι κατάσκοπος. Οπότε για κάθε άνθρωπο διατηρεί μια διαφορετική σχέση και διαφορετική αποστολή. Υπάρχουν πολλά μυστηριώδη πράγματα πάνω της.

Για την ελπίδα της ηρωίδας της. Στο τέλος της ιστορίας λέει στον πατέρα της μια πληροφορία επειδή ελπίζει πως η Αμερική μπορεί να συμμετάσχει και να τελειώσει τον πόλεμο. Εκείνη την στιγμή δεν λειτουργεί απλά ως κατάσκοπος, λειτουργεί με αγάπη για την χώρα της.

Για τη σχέση των παραγωγών ανάμεσα σε Χόλιγουντ και Κίνα αυτή τη στιγμή. Νομίζω τεχνικά ή οργανωτικά οι παραγωγές είναι πολύ παρόμοιες. Μάθαμε πολλά από το Χόλιγουντ και τώρα έχουμε πολύ προχωρημένους εξοπλισμούς. Όχι πολύ διαφορετικά. Οι Χολιγουντιανοί σκηνοθέτες αυτή τη στιγμή επικοινωνούν με τους ηθοποιούς με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει και στην Κίνα. Στην Κίνα τώρα η βιομηχανία είναι σε πολύ καλή κατάσταση, και υπάρχει μεγάλο κοινό που αγαπά το σινεμά. Γι’αυτό και υπάρχουν τόσο πολλά σινεμά σε τόσες πολλές πόλεις της Κίνας κι ο κόσμος θέλει να βλέπει καλές ταινίες.

Για να το αν θα σκεφτόταν να γίνει σκηνοθέτης. Εγώ δεν σκέφτομαι να γίνω σκηνοθέτης. Η εστίαση ενός ανθρώπου είναι περιορισμένη, το να εστιάζω στο να είμαι καλή ηθοποιός είναι αρκετό για μένα. Η Κίνα έχει ανερχόμενες γυναίκες σκηνοθέτες, υπάρχουν ευκαιρίες, δεν είναι ένα τέλειο σύστημα αλλά είναι πολύ βελτιωμένη η κατάσταση. Όταν έχεις μια καλή ιστορία δεν είναι δύσκολο να προσελκύσεις επενδυτές και το μάρκετινγκ είναι εύκολο.

Για τον ρόλο της κακιάς στο “Mulan”. Μου αρέσει πολύ ο ρόλος μου στη ‘Mulan’, αλλά είναι ακόμα μυστικό και δεν μπορώ να πω πολλά. Μόνο ότι δεν είναι κακή, στο τέλος θα υπάρχει συνεργασία με την ηρωίδα, είναι δυνατές κι οι δύο σαν χαρακτήρας. Έχει λόγο η ηρωίδα μου να είναι πολύ κακή αλλά στο τέλος… [χαμογελάει]

Για την σημασία του “Miami Vice” στην καριέρα της. Όταν μπήκα στο Χόλιγουντ ήταν μια πολύ ξεχωριστή στιγμή για μένα. Αλλά δουλεύοντας στην ταινία του Μάικλ Μαν, μου άνοιξε ένας νέος κόσμος. Από τότε ένιωσα πως δεν υπάρχει χαρακτήρας που δεν μπορούσα να παίξω. Ένιωσα σιγουριά και σε ένα διεθνές επίπεδο, πως μπορούσα να πετύχω οτιδήποτε στοχεύσω.

Η ταινία του Λου Γε “Προσωπεία του Σαββάτου” είναι διαθέσιμη για streaming στο Cinobo. 

Ετικέτες
Μοιράσου το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Πρόσφατα άρθρα
Runaway Day Μπαβέλλας

Χαρτογραφώντας την Αθήνα του Runaway Day, με τον Δημήτρη Μπαβέλλα

Ο Δημήτρης Μπαβέλλας έκανε το προσωπικό του κινηματογραφικό ντεμπούτο με το “Runaway Day” το 2013 και οκτώ χρόνια μετά το Cinobo τον καλεί να επισκεφτεί ξανά τα ίδια μέρη όπου γυρίστηκαν κομβικές σκηνές της ταινίας.